M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Podravka reklamuje w telewizji i prasie przyprawę Vegeta

Serwis Dzienny | 7 kwietnia 2004, 00:00

Podravka International Export - Import Sp. z o.o., importer i dystrybutor przyprawy uniwersalnej Vegeta, rozpoczął kampanię reklamową tej marki w...

Podravka International Export - Import Sp. z o.o., importer i dystrybutor przyprawy uniwersalnej Vegeta, rozpoczął kampanię reklamową tej marki w telewizji i w prasie. 30- i 15-sekundowe spoty reklamowe Vegety pt. "Półka" emitowane są w głównych stacjach telewizyjnych: TVP1, TVP2, TVP3, Polsat, TV4, TVN i TVN Siedem. Reklamy prasowe ("Claudia", "Przyjaciółka", "Świat Kobiety", "Naj" i dodatek "Grillowanie", "Pani Domu", "Poradnik Domowy", "Tina", "Moje Gotowanie") mają oryginalny charakter kart menu z przepisami kulinarnymi z wykorzystaniem tej przyprawy. Planowaniem i zakupem mediów na potrzeby tej kampanii zajął się dom mediowy Starcom, który wygrał przetarg na obsługę budżetu mediowego Podravki na przełomie marca i kwietnia br., natomiast adaptację spotów reklamowych (dodanie kobiecego głosu z offu) oraz layouty reklam prasowych wykonała agencja reklamowa Continuum grupa A Linea (pomysł kreatywny i scenariusz spotu powstał w Chorwacji - z tego kraju wywodzi się firma Podravka). Maja Komorowska-Boniecka, kierownik marketingu konsumenckiego w Podravka International Export - Import, mówi, że celem kampanii jest przypomnienie konsumentom marki Vegeta, ponieważ ostatnio ten brand nie był obecny reklamowo w mediach, oraz podkreślenie jej oryginalnego charakteru i tradycji marki, która w tym roku obchodzi 45-lecie istnienia. Rozpoczyna się także sezon grillowy - okres, w którym rośnie sprzedaż przypraw mających takie zastosowanie (Vegeta ma odmiany do drobiu, do sałatek i również do grilla). Kampania ma charakter zarówno produktowy (podkreśla uniwersalność zastosowań przyprawy), jak i wizerunkowy - eksponuje markę Vegeta i nazwę Podravka. Według danych ACNielsena (badania: grudzień 2002 - styczeń 2003 r.) udziały ilościowe w rynku przypraw uniwersalnych wynosiły: Kucharek - 30,99 proc., Vegeta - 28,51 proc., Warzywko - 14,57 proc., Delikat - 5,76 proc., Jarzynka - 5,4 proc., Degusta - 4,9 proc., Asta - 2,0 proc., pozostałe - 7,87 proc. (źródło: Kamis-Przyprawy SA). Natomiast pod względem udziałów wartościowych Vegeta zajmuje pierwszą pozycję. (MB)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,