Kraj

Dni Polskiego Produktu - kolejny etap kampanii wspierającej polskie marki

W ramach kampanii społecznej wspierającej akcję "Kupując polskie produkty, dajesz pracę" przeprowadzona zostanie akcja Dni Produktu Polskiego. Będzie ona miała...

W ramach kampanii społecznej wspierającej akcję “Kupując polskie produkty, dajesz pracę” przeprowadzona zostanie akcja Dni Produktu Polskiego. Będzie ona miała miejsce w dniach 23-29 kwietnia br. Zaangażowanych w nią jest ponad 60 mediów, które swój czas antenowy i powierzchnię reklamową przekazały nieodpłatnie. TVP1 i TVP2 oraz stacje regionalne oprócz bardziej intensywnego wyświetlania spotów propagujących tę akcję będą przeprowadzały pogłębione rozmowy publicystyczne na ten temat (m.in. w “Kurierze gospodarczym” TVP3 i magazynie “Tydzień” w TVP2), a także rozmowy typu “Temat dnia”. Stacje radiowe Polskiego Radia i Radio Tok FM także planują zorganizowanie programów publicystycznych na ten temat. Do niektórych magazynów regionalnych (m.in. “Supernowości” i “Dziennik Polski”) dołączone będą dodatki specjalne pt. “Produkt Polski”, gazety “Kurier Poranny” i “Kurier Lubelski” zaplanowały na weekendowe wydanie specjalne sekcje poświęcone tym tematom. Pozostałe gazety i magazyny będą drukować artykuły w oparciu o przygotowane informacje prasowe eksponujące logo akcji. Działania takie mają się potem przekształcić w cykliczne spotkania informacyjno-edukacyjne, do których dołączą eventy, np. w sklepach i supermarketach. “Ponieważ po 30 kwietnia wszelkie takie akcje nie będą mogły odbywać się z udziałem firm państwowych, będą one organizowane na znacznie mniejszą skalę, w oparciu o media prywatne” – powiedział Andrzej Sowula, specjalista ds. PR w agencji Demo Effective Launching, pomysłodawcy i koordynatora akcji “Kupując polskie produkty, dajesz pracę”.

Kolejnym etapem jest powołanie do życia fundacji Dajesz Pracę, która za symboliczną opłatę sprzedawać będzie firmom, których produkcja jest w przynajmniej 50 proc. zlokalizowana w Polsce, logo fundacji. Będzie ono umieszczone na produktach tych firm, a uzyskane w ten sposób fundusze będą przeznaczone na statutową działalność fundacji. Fundacja nie będzie w żaden sposób podlegać agencji Demo. Po zakończeniu akcji wraz z TNS OBOP przeprowadzone będzie badanie oceniające skuteczność kampanii i wszelkich działań wspierania polskich marek. Ankieterzy zadawać będą pytania określające czynniki decydujące o wyborze produktu w sklepie. Wyniki zostaną ogłoszone ok. 10 maja br. (AMS)