Kraj

Carlsberg zaoferuje 20 tys. noclegów na Euro 2012

W projekt Carlsberg FanCamp zaangażowały się także: Adidas, Coca-Cola oraz Sharp.

Carlsberg zaoferuje 20 tys. noclegów na Euro 2012
Firma Carlsberg, która jest sponsorem turnieju Euro 2012, zorganizuje specjalne strefy noclegów i zabawy dla kibiców, którzy przyjadą na turniej. Carlsberg FanCamps pojawią się w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu.

Jak podkreśla Wojciech Żabiński, dyrektor ds. Euro 2012 w Carlsberg Polska, to pierwsza tego typu inicjatywa na taką skalę w 24-letniej historii sponsorowania piłkarskich mistrzostw Europy UEFA przez Carlsberga.

W każdym Carlsberg FanCampie ma być do 5 tys. miejsc noclegowych na zorganizowanym, ogrodzonym, wyposażonym i strzeżonym polu kempingowym. Będą to jedne z najtańszych propozycji – za miejsce w dwuosobowym namiocie trzeba będzie zapłacić 25 euro (ok. 112 zł). Trzeba je wynająć na minimum 3 noce. Tyle samo zapłacą turyści, którzy przyjadą np. samochodami turystycznymi typu camper (minimum 4 osoby na min. 3 noce), zaś za nocleg w tzw. holenderskim domku dla minimum 4 osób (min. 4 noce) trzeba będzie zapłacić 75 euro (ok. 330 zł) za osobę.

Rafał Rosiejak, koordynator krajowy ds. zakwaterowania dla kibiców, koordynacji stref kibiców i publicznego oglądania meczów ze spółki PL2012, przekonuje, że to są akceptowalne ceny dla zagranicznych kibiców. PL2012 szacuje, że na Euro 2012 przyjedzie do Polski ok. 1 mln turystów.

Przy organizacji FanCampów (m.in. zapewnienie wsparcia logistycznego, informacji, pierwszej pomocy etc.) Carlsberg współpracuje z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy (i powiązaną z nią firmą Złoty Melon). Nad całością czuwa agencja Brand New, pomysłodawca całego projektu, z którym zwróciła się do Carlsberga.

W projekt zaangażowali się także trzej inni sponsorzy Euro 2012: firma Adidas ma dostarczyć odzież sportową, Coca-Cola napoje i soki, zaś firma Sharp Polska m.in. ekrany, na których będą pokazywane transmisje meczów.