Zagranica

OMD ponownie na czele "The Gunn Report for Media"

OMD po raz szósty najbardziej kreatywną agencją mediową na świecie według globalnego badania kreatywności w mediach.

Wczoraj został opublikowany prestiżowy “The Gunn Report for Media”, który wskazuje najbardziej nagradzane za innowacyjność i kreatywność w wykorzystywaniu mediów sieci, spółki holdingowe, kampanie oraz marketerów w 2011 roku.

Metodologia konkursu oparta jest na przyznawaniu punktów za nagrody zdobyte na festiwalach reklamowych. Raport “The Gunn Report for Media” przygotowywany jest od 2004 roku i ukazuje się miesiąc po publikacji “The Gunn Report”, w którym wyróżnia się kreację.

Siecią roku z największą liczbą nagród mediowych na festiwalach została agencja OMD ze 176 punktami, nieznacznie mniej punktów uzyskał Mindshare – 161, następne na liście były Starcom (142) i MediaCom (87).

Nagroda dla marki z najbardziej kreatywnym podejściem do mediów po raz drugi powędrowała do Coca-Coli, drugi na liście był Volkswagen, trzeci McDonald’s.

Kampanie chwalone za kreatywność w doborze mediów w 2011 to wirtualny sklep Tesco w Korei Południowej autorstwa Cheil Worldwide oraz kampania Binga “Decode Jay-Z” wykonana przez nowojorską agencję Droga5.

Grupa holdingowa, która w konkursach zdobywała najwięcej nagród w 2011 roku, to grupa Grupa M, a dalej znalazły się Omnicom Media Group i Publicis Groupe.

Co ciekawe, wśród najbardziej nagradzanych narodów nie ma państw azjatyckich. Według raportu najczęściej nagradzanymi państwami są: USA (198 punktów) oraz Niemcy (120) i Wielka Brytania (99).

Ostatni raport “The Gunn Report for Media”, który przyznawał punkty za wygrane w największych konkursach kreatywności na świecie, opublikowano dwa lata temu.