Kraj

Żywiec Zdrój po raz kolejny po stronie natury

Marka włącza się w akcję edukującą Polaków.

Już po raz czwarty firma Żywiec Zdrój, właściciel marki wody Żywiec Zdrój, razem z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych w Katowicach realizuje program, którego celem jest kształtowanie świadomości ekologicznej oraz zachęcanie Polaków do sadzenia drzew i ochrony środowiska naturalnego. W ramach zaplanowanych działań jak co roku organizowany jest konkurs grantowy na projekty ekologiczne. Wiosną w lasach Beskidu Żywieckiego zostanie posadzony czwarty już milion drzew. Podobnie jak w ubiegłym roku ambasadorem tegorocznej edycji został Sebastian Karpiel-Bułecka.

W ramach programu “Po stronie natury” w lasach Beskidu Żywieckiego, skąd wywodzi się spółka, sadzone są buki i jodły z modrzewiem, świerkiem i jaworem w domieszce. Jest to element odtwarzania pradawnej Puszczy Karpackiej. Do tej pory trzema milionami drzew obsadzono teren o powierzchni blisko 700 hektarów, co odpowiada 980 boiskom piłkarskim. Dodatkowo tegorocznej edycji towarzyszy hasło “Posadź dalej!”. Idea ta ma na celu aktywizację społeczeństwa i pokazanie, że każdy z nas ma realny wpływ na stan środowiska naturalnego, a działając wspólnie, możemy osiągnąć znacznie więcej niż w pojedynkę.

Jednym z głównych filarów programu jest edukacja ekologiczna. Partnerzy prowadzą działania na rzecz poszerzenia wiedzy o ochronie przyrody ze szczególnym uwzględnieniem dbania o drzewa i wodę. W ramach “Po stronie natury” organizowany jest konkurs grantowy, w którym placówki oświatowo-wychowawcze mogą ubiegać się o dofinansowanie na realizację lokalnych projektów ekologicznych. Efektem trzech poprzednich edycji kampanii jest realizacja 70 takich inicjatyw. W tym roku na projekty grantowe firma Żywiec Zdrój SA przeznaczyła łącznie 150 tys. zł.

Program “Po stronie natury” realizowany jest przy wsparciu działań ATL, BTL i PR. W okresie od 1 marca do 15 kwietnia będzie prowadzona kampania reklamowa obejmująca m.in. spoty telewizyjne z udziałem ambasadora akcji Sebastiana Karpiela-Bułecki. Zaplanowano również działania skierowane do użytkowników mediów społecznościowych oraz blogerów. Wczesną wiosną w ramach programu zostaną także zorganizowane happeningi sprawdzające wiedzę Polaków na temat ekologii i zachęcające do dbania o środowisko naturalne ze szczególnym uwzględnieniem drzew. W tym roku planowane jest rozszerzenie akcji sadzenia drzew o dodatkowe lokalizacje, poza lasami Beskidu Żywieckiego prawdopodobnie obejmie ono również okolice Białegostoku i Mirosławca.

1 marca została uruchomiona odświeżona strona www.postronienatury.pl z aplikacją umożliwiającą wirtualne sadzenie drzew, które można następnie zadedykować wybranej osobie. Kreację ATL kampanii przygotowała agencja Young & Rubicam, a zakupem mediów zajmuje się dom mediowy MediaCom. Obecność w internecie nadzoruje Grupa Heureka. Agencja Garden of Words jest odpowiedzialna za organizację akcji ambientowych oraz prowadzenie biura prasowego.