M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

PZL z marką Żywiec wciąż projektowo

Tomasz Wygnański | 6 marca 2012, 06:00

Agencja przygotowała wsparcie ATL dla najnowszej promocji marki piwa, ale losy szerszej współpracy z Żywcem są wciąż nieznane.

Projekt promocyjny marki Żywiec "Pokaż język" wystartuje dziś. Przed uruchomieniem promocji marketer - Grupa Żywiec - nie zdradził jej szczegółów. Udało nam się jednak ustalić, że w przedsięwzięciu biorą udział m.in. agencje PZL (wsparcie ATL) i Pride & Glory (internet).

Jest to kolejny projekt marki Żywiec, w którym bierze udział PZL. Wcześniej m.in. agencja uczestniczyła w launchu odmiany piwa Bock. Mimo to PZL wciąż nie jest agencją na stałe współpracującą z marką i nie wiadomo, czy będzie przygotowywać kampanie wizerunkowe marki.

Tymczasem brand nie miał nowej kreacji wizerunkowej od prawie roku. Poprzednia, jeszcze autorstwa agencji Just, pojawiła się wiosną ub.r. i była efektem strategii wypracowanej podczas urzędowania poprzedniego dyrektora marketingu Macieja Mitoraja. Spot ten pojawił się z niewielkimi zmianami także jesienią ub.r.

Z naszych źródeł wynika, że sprawa nowej strategii dla Żywca jest wewnątrz firmy przedmiotem wielu dyskusji i kontrowersji, zwłaszcza że marka w poprzednich latach wielokrotnie zmieniała komunikację i nie wszystkie jej działania są oceniane pozytywnie.

Według naszych nieoficjalnych informacji agencja jeszcze pod koniec ub.r. przedstawiła Grupie Żywiec koncepcje kampanii wizerunkowej, które skierowano do badań konsumenckich. To wynik rozstrzygniętego przetargu, w którego finale PZL pokonała agencję G2 Amsterdam. Nie ma informacji, co się z tymi projektami dzieje obecnie.

Przedstawiciele Grupy Żywiec nie komentują tych wiadomości, informując jedynie, że obecnie współpraca marki Żywiec z PZL "ma charakter projektowy". Sprawy nie chciał także komentować Jarosław Chludziński, dyrektor zarządzający agencji PZL.

Marka Żywiec wcześniej przez wiele lat była obsługiwana przez agencję Just. PZL współpracuje z Grupą Żywiec od sierpnia 2010 r. Najpierw rozpoczęła pracę dla marki Tatra, potem została odpowiedzialna za lokalne marki należące do Heineken Rosja, a następnie poszerzyła współpracę z marketerem o markę Strong.

 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,