M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Launch Sunbites jedną z największych inicjatyw marketingowych Frito Lay w br.

Beata Goczał | 5 marca 2012, 06:00

Marketer wprowadza nowy brand w ramach globalnej restrukturyzacji swego portfolio.

 Należąca do koncernu PepsiCo spółka Frito Lay wprowadziła na polski rynek nową markę w kategorii słonych przekąsek - Sunbites.

Marka Sunbites jest marką globalną PepsiCo, pod którą oferowane są lokalnie różne produkty. Brand obecny jest również w Wielkiej Brytanii, ale oferuje tam zupełnie inny produkt. Produkt oferowany w Polsce to chrupiące listki wielozbożowe, które są dostępne tylko w naszym kraju.

- Wprowadzenie nowej marki jest ściśle związane z globalną reformulacją portfolio produktowego PepsiCo oraz dotarcia do szerszej grupy konsumentów, w tym przypadku dotarcia do kobiet 25-45 lat - mówi Małgorzata Skonieczna, director external communications/Europe Sector w Pepsi Co. Dodaje, że od kilku lat polityka PepsiCo charakteryzuje się dążeniem do reformulacji portfolio produktowego, wychodząc naprzeciw rosnącym wymaganiom konsumentów.

Marka Sunbites pozycjonowana jest w segmencie przekąsek słonych tradycyjnych, takich jak paluszki, krakersy czy precelki. Nowa marka Frito Lay ma być alternatywą dla tradycyjnych słonych przekąsek (paluszki czy krakersy). Głównym jej konkurentem będzie m.in. marka Lajkonik. 

Skonieczna zwraca uwagę, że listki Sunbites to innowacyjny produkt, który wyraźnie wyróżnia się wśród innych dostępnych dotychczas słonych przekąsek. Cechuje go różnorodność smaków, których jest pięć: z owocami leśnymi, z pomarańczą, słodko-słone, papryka z ziołami i wiosenne warzywa.

Sunbites skierowane są głównie do aktywnych kobiet w wieku 25-45 lat, które chętnie czerpią radość z życia i oczekują wysokiej jakości produktów o wyjątkowym smaku. 
Sunbites jest dostępny we wszystkich najważniejszych sieciach hipermarketów, supermarketów oraz delikatesów w Polsce, jak również w kilkudziesięciu tysiącach sklepów handlu tradycyjnego. 

Sugerowana cena detaliczna za opakowanie 100 g wynosi 3,29 zł.

Launch marki Sunbites i promocja tego brandu mają być jedną z najważniejszych tegorocznych aktywności marketingowych Frito Lay. Marketer nie ujawnia wysokości budżetu, jaki przeznaczył na budowę jej dystrybucji ani wsparcie reklamowe. Skonieczna zdradza jedynie, że nowa marka będzie bardzo intensywnie wspierana przy wykorzystaniu telewizji, public relations oraz strony internetowej www.sunbites.pl.

Launch Sunbites już wspiera kampania reklamowa w najważniejszych stacjach TV, m.in. w Polsacie i kanałach TVN. Za jej kreację odpowiada agencja 303now, za planowanie i zakup mediów - Media Direction OMD.
 
Frito Lay w segmencie słonych przekąsek ma m.in. takie marki, jak: Lays, Lays Prosto z Pieca oraz Cheetos. Kategoria ta warta jest ok. 2 mld zł (wg Nielsena za okres VI '10 - V '11). Największy udział w niej mają chipsy ziemniaczane - 44,4 proc. wartościowo).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,