M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

PTC planuje przetarg mediowy

Maciej Burlikowski | 7 marca 2012, 06:00

Starcom będzie musiał bronić największego budżetu w grupie.

Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci komórkowej T-Mobile, planuje przetarg na obsługę swojego budżetu mediowego. Biznesu będzie bronił dom mediowy Starcom, który pod koniec 2008 r. wygrał przetarg PTC i przejął obsługę mediową operatora od Optimum Media OMD z początkiem 2009 r.

Przedstawiciele PTC potwierdzają, że taki przegląd rynkowy jest planowany, bo obligują do tego wewnętrzne regulacje spółki. Najprawdopodobniej zostanie on przeprowadzony w drugiej połowie roku, czy to będzie III, czy IV kwartał, operator nie precyzuje. Grzegorz Bors, członek zarządu PTC odpowiedzialny za marketing i sprzedaż, twierdzi, że jest zbyt wcześnie, by przesądzać o terminie takiego przeglądu rynkowego, a tym bardziej o tym, które agencje mediowe operator do niego zaprosi i ile ich będzie.

Budżet PTC operującego pod markami T-Mobile i Heyah to największy budżet obsługiwany przez grupę Starcom MediaVest.

W ub.r., licząc cennikowo (czyli bez uwzględniania rabatów), operator wydał w mediach 630 mln zł, o ponad jedną czwartą więcej niż w 2010 r. (508 mln zł; dane: Kantar Media). Związane to było z rebrandingiem marki Era na T-Mobile. Operator rusza właśnie z dużym projektem komunikacyjnym związanym z odświeżeniem marki Heyah. Jak wynika z wypowiedzi Miroslava Rakowskiego, prezesa PTC, jej niemiecki właściciel, czyli Deutsche Telekom, zaaprobował "bardziej agresywną" strategię rynkową, w związku z czym polski operator zamierza w br. "co najmniej utrzymać" ubiegłoroczne nakłady marketingowe.

Będzie to najpewniej jeden z największych przetargów mediowych w tym roku, a największy wśród firm telekomunikacyjnych. Pojawiały się pogłoski, że przetarg mediowy mógłby rozpisać także Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, drugi pod względem wydatków mediowych wśród firm telekomunikacyjnych, jednak z naszych informacji wynika, że operator przetargu nie planuje. Polkomtel, który współpracuje z domem mediowym Media Direction OMD, w ub.r. wydał cennikowo 529 mln zł, o jedną czwartą mniej niż w 2010 r. (712,7 mln zł). Operator Plusa szykuje natomiast przetarg kreatywny – obecnie kompletuje listę agencji, które do niego zaprosi.

Jak oblicza firma Kantar Media, w ub.r. firmy telekomunikacyjne wydały w mediach 2,3 mld zł brutto (wydatki cennikowe), o 0,5 mld zł mniej niż w 2010 r., kiedy wydano 2,86 mld zł.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,