Kraj

PLL LOT żąda wycofania reklam OLT Express

Jeżeli OLT nie zrezygnuje z kampanii, LOT może skierować sprawę do sądu.

Spór między PLL LOT i OLT Express wszedł w nową fazę. Obie firmy wydały oświadczenie w sprawie bardzo podobnych kampanii i użycia przez OLT tekstu “Polskie linie lotnicze”.

W oświadczeniu podpisanym przez rzecznika spółki LOT zaprzecza stanowisku OLT Express, jakoby kampania LOT-u miała ukazać się później niż konkurenta. Co prawda ostatnia kampania PLL LOT ruszyła tydzień później niż OLT, ale narodowy przewoźnik argumentuje, że key visuale z samolotem na płycie lotniska ukazywały się w komunikacji LOT-u już od sierpnia 2011 roku. Agencja DDB, obsługująca PLL LOT, udostępniła także wszystkie reklamy dla tego marketera wykorzystujące sporny motyw razem z datami ich ukazywania się w mediach.

PLL LOT oczekuje wycofania kampanii, wyszczególnia szereg działań OLT i określa je jako “bezprawne”.

Z kolei w oświadczeniu OTL Express czytamy, że firma nie będzie wchodzić w publiczną debatę ze stanowiskiem LOT-u. Agencja Schulz, autor kampanii, na razie także sprawy nie komentuje.