Kraj

Frosta ograniczyła aktywności reklamowe

Marketer skupia się teraz na procesie zmiany receptur swoich produktów.

Frosta, producent dań mrożonych, ograniczyła aktywność reklamową w tym roku – wynika z naszych informacji. Obecnie marketer jest w trakcie wdrażania bardzo kosztownego projektu i dopiero po jego zakończeniu przewiduje wznowienie działań reklamowych.

Frosta eliminuje ze wszystkich swoich produktów pięć rodzajów dodatków do żywności (m.in. wzmacniacze smaku, barwniki, aromaty, tłuszcze utwardzone, skrobię modyfikowaną). Usuwa też z portfolio produkty, z których nie da się wyeliminować substancji dodatkowych. Modyfikacja receptur jest już w końcowej fazie. Kosztowność procesu sprawiła jednak, że nie inwestuje teraz w kampanie dotyczące poszczególnych produktów.

Obecnie Frosta wprowadza na rynek Dania kuchni świata. Zgodnie z polityką “100 proc. naturalnego smaku” nie zawierają one wspomnianych dodatków.

Marketer do końca lutego br. prowadził jedynie kampanię telewizyjną promującą Warzywa na patelnię, była ona jednak kontynuacją ubiegłorocznych działań i podkreślała już nową strategię firmy.

Czas rozpoczęcia nowych działań reklamowych Frosty nie jest jeszcze znany. Plany dotyczące kampanii promującej nową strategię “100 proc. naturalnego smaku” Frosty mają się wykrystalizować na przełomie maja i czerwca br. 

W kategorii mrożonek Frosta konkuruje m.in. z Elbro i Horteksem. W ub.r. na reklamy swoich produktów w mediach marketer ten wydał 10,3 mln zł (według Kantar Media). Za ostatnią kampanię odpowiadały agencje Golden Submarine (kreacja) i Universal McCann (planowanie i zakup mediów).