Kraj

BAT po raz pierwszy publikuje Raport Odpowiedzialności Społecznej

British American Tobacco (BAT) po raz pierwszy w Polsce publikuje Raport Odpowiedzialności Społecznej. Dokument przygotowany wspólnie z prowadzoną przez Michała...

British American Tobacco (BAT) po raz pierwszy w Polsce publikuje Raport Odpowiedzialności Społecznej. Dokument przygotowany wspólnie z prowadzoną przez Michała Boniego firmą audytorską Bureau Veritas przedstawia kwestie związane m.in. ze szkodliwością palenia, polityką marketingową, zapobieganiem paleniu przez nieletnich, polityką socjalną, ochroną środowiska. “Raport jest elementem dialogu społecznego. Firma wysłuchała uwag jej partnerów społecznych i podjęła zobowiązania, które mają przyczynić się do rozwiązania postawionych problemów” – mówi Michał Boni. W czasie sporządzania raportu podczas kilku sesji przedstawiciele BAT spotkali się m.in. z partnerami biznesowymi, pracownikami, konsumentami, przedstawicielami organizacji pozarządowych i środowiskiem lekarskim. W części poświęconej marketingowi raport stwierdza m.in., że partnerzy społeczni oczekują od firmy lansowania mody na niepalenie i wzywają do prowadzenia inicjatyw publicznych w taki sposób, aby nie rodziły podejrzeń o ukrytą reklamę. Zgłoszono także postulaty uruchomienia infolinii o produktach BAT i wezwano firmę do protestów, w przypadku gdy przepisy antynikotynowe są łamane przez konkurencję. Ze swojej strony BAT obiecał m.in., że będzie przyjmować wszelkie skargi na łamanie prawa i o zgłaszanie w tej sprawie uwag poprosi także konsumentów ze swojej bazy danych. Baza ma być regularnie sprawdzana pod kątem kontroli wieku osób palących. Firma zapowiedziała także, że rozważy uruchomienie infolinii. W raporcie BAT ogłoszono zwiększenie o 20 proc. w 2004 r. wydatków na Program Odpowiedzialnej Sprzedaży (jego budżet wynosi kilkaset tysięcy złotych). Bureau Veritas jest firmą specjalizującą się w audycie procesów dialogu społecznego. W zbieraniu danych do dokumentu brała udział firma Pentor, redakcję raportu powierzono agencji Message House. (TW)