Kraj

TP zmienia się w Orange; Serce i Rozum wysłani na urlop

Marka TP może zostać zastąpiona przez Orange już niebawem. Na razie operator wysłał Serce i Rozum na urlop. W góry.

TP zmienia się w Orange; Serce i Rozum wysłani na urlop
Jak donosi serwis telekomunikacyjny Telepolis, do końca marca z salonów sprzedaży Telekomunikacji Polskiej, zarówno własnych, jak i agencyjnych, ma zniknąć logo marki TP. Biało-niebieskie plansze reklamujące ofertę dostępu do internetu Neostrada z telewizją zostaną zastąpione przez czarno-białe z napisami “Internet i TV” z logo Orange.

Według informacji serwisu to wstęp do zmiany marki TP na Orange i wygląda na to, że ten rebranding nastąpi jeszcze przed finałami Euro 2012. Telekomunikacja Polska jest partnerem technicznym UEFA w organizacji turnieju, a także sponsorem polskiej reprezentacji narodowej (używa do tego właśnie marki Orange). Z kolei firma Orange (należąca, tak jak i TP SA, do France Telecom) jest jednym z międzynarodowych sponsorów Euro 2012.

Przedstawiciele TP nie potwierdzają, że to początek zmiany. – Zakres i moment rebrandingu będzie decyzją czysto biznesową i podejmiemy ją w najlepszym dla spółki momencie. Dzisiaj jest za wcześnie na jakiekolwiek dywagacje na ten temat – odpowiada Telepolis Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP.

Przypomnijmy, że markę Orange od jesieni 2005 r. wykorzystuje PTK Centertel, operator sieci komórkowej należący do Telekomunikacji Polskiej SA (wcześniej posługiwał się marką Idea). Za prawa do jej używania płaci firmie Orange (czyli de facto swojemu właścicielowi – France Telecom) rocznie 1,6 proc. swoich przychodów. W ub.r. Centertel miał 7,706 mld zł przychodów.

TP SA już w 2008 r. przymierzała się do zmiany swojej marki na Orange, jednak te plany pokrzyżował początek międzynarodowego kryzysu gospodarczego.  

Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej SA, na początku br. zapowiedział, że w tym roku telekom chce tę operację przeprowadzić (patrz news w MMP24 z 11.01 br.).

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FYv6GvzgfmIE%3Fversion%3D3%26feature%3Dplayer_detailpage%22%7D
Jak dotąd logo TP w reklamach operatora funkcjonuje. TP rozpoczyna konkurs, w którym od 16 marca do 20 kwietnia br. rozda 275 tabletów Samsung Galaxy Tab 10.1. Mogą je wygrać klienci, którzy zamówią pakiet usług FunPack (internet, telefonia internetowa oraz pakiet kanałów N-ki), zarejestrują się na stronie konkursowej i zgłoszą propozycję hasła reklamowego.

W reklamach tej promocji Serce i Rozum, czyli reklamowi bohaterowie TP, wypoczywają na urlopie w górach.

Kreację przygotowała agencja Publicis, planowaniem i zakupem mediów zaś zajął się dom mediowy MEC.

Zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli TP SA po zmianie marki na Orange Serce i Rozum mają pozostać w reklamach operatora.