Zagranica

ZenithOptimedia koryguje swoją prognozę globalnych wydatków reklamowych

ZenithOptimedia dokonał minimalnie bardziej optymistycznej korekty swojej prognozy dot. globalnych wydatków reklamowych.

W grudniu ub.r. przedstawione przez ZenithOptimedia prognozy mówiły o 4,7-proc. wzroście globalnych wydatków reklamowych. Najnowsza prognoza mówi o 4,8-proc. wzroście tychże wydatków, a przedstawiciele ZenithOptimedia uzasadniają swą korektę lepszymi wieściami płynącymi przede wszystkim z Ameryki Łacińskiej – tu została dokonana największa zmiana w prognozie, tj. zamiast planowanego 6-proc. wzrostu analitycy ZenithOptimedia szacują, że wzrost ten wyniesie 9,2 proc. Korekta ta nastąpiła tuż po publikacji wyników ekonomicznych Brazylii, której GDP (produkt narodowy brutto) jest po raz pierwszy większy od GDP Wlk. Brytanii. W 2011 największe rynki reklamowe według analiz ZenithOptimedia to: USA, Japonia, Chiny, Niemcy, Wlk. Brytania, Brazylia, Francja, Australia, Kanada i Korea Południowa. Według prognoz na kilka najbliższych lat kolejność w tej pierwszej dziesiątce pozostanie bez większych zmian – przewiduje się jedynie, że zamiast Korei Południowej pojawi się w niej Rosja.

(BrandRepublic)