Kraj

Samsung chce nadać swojej marce więcej emocji

Firma nadal będzie współpracowała z agencją reklamową Cheil, nie wyklucza jednak współpracy z Leo Burnett.

Producent elektroniki użytkowej, sprzętu komputerowego i AGD zamierza zintensyfikować wysiłki, by nadać bardziej emocjonalny charakter swojej marce. W Polsce Samsung ma silną pozycję na rynku telewizorów, kin domowych, telefonów komórkowych, komputerów, sprzętu IT (m.in. monitorów), sprzętu foto, AGD. Spośród 11 kategorii produktowych, w których firma jest u nas obecna, w dziewięciu jest rynkowym liderem (dane producenta).

Jacek Balicki, który od kilkunastu tygodni jest dyrektorem marketingu Samsung Electronics Polska, przekonuje, że to daje firmie bardzo mocną pozycję biznesową. Przyznaje jednocześnie, że do tej pory firma skupiała się na technologicznej stronie swoich produktów. To ma się jednak zmienić. Koncern wdraża nową strategię, dzięki której liczy, że technologiczny wizerunek marki wzmocni bardziej emocjonalnym, lifestyle’owym charakterem. Nowy szef marketingu firmy daje sobie na to 2-3 lata. Według jego słów mają temu pomóc trzy kluczowe elementy tej strategii: w każdej grupie produktowej Samsung zamierza wybrać jeden, najlepszy model i na nim skupić swoją komunikację. Zamiast realizować wiele kampanii na poszczególne produkty, chce realizować większe kampanie mówiące, jak wiele i zaawansowanych produktów firma oferuje. Poza tym chce mocno budować tzw. life experience, czyli docierać do konsumentów bezpośrednio, nie tylko za pomocą reklam, lecz tak, by mogli sami wypróbować jej produkty i przekonać się o ich funkcjonalności.

W tym roku firma zamierza wspierać reklamowo m.in. telewizory, telefony komórkowe, komputery oraz sprzęt AGD.

Najwięcej kampanii reklamowych Samsung realizuje we współpracy z agencją reklamową Cheil. To agencja wywodząca się z Korei, która pracuje dla Samsunga na wielu rynkach. Niedawno pisaliśmy w MMP24, że jej polskie biuro powiększa zespół i chce się otworzyć także na innych klientów w Polsce. Szef marketingu Samsunga nie wykluczył, że firma może podjąć współpracę także z agencją reklamową Leo Burnett, która jest drugą globalną, wiodącą agencją dla koreańskiego koncernu.

Budżet mediowy Samsunga obsługuje dom mediowy Starcom.

współpraca: Tomasz Wygnański