Domy mediowe z grupy OMG uważają, że MEC w swoim rankingu obrotów za 2011 r. źle obliczył jej budżety. O rankingu pisaliśmy w MMP24 z 26 marca br. – Ranking jest niewiarygodny, MEC nie ma listy klientów konkurencji. W przedstawionym zestawieniu pominięte zostało Optimum Media OMD, które obok Macroscope OMD składa się na spółkę OMD. Dopiero zaprezentowanie wyników w całości pokazuje rzeczywiste obroty tego domu mediowego. Podobnie potraktowany został przez MEC ZenithOptimedia. Trudno uwierzyć w to, że są to przypadkowe pomyłki, czy sytuacja wynika z niewiedzy przedstawicieli MEC. Jest to celowe wprowadzanie czytelników w błąd poprzez rozdrabnianie wyników konkurencji. W rzeczywistości obroty brutto OMD wynoszą 1 200 473 380 zł, czyli są prawie trzykrotnie wyższe niż raportowane w publikowanym zestawieniu – uważa Jakub Bierzyński, CEO OMG. W odpowiedzi na tę opinię Izabela Albrychiewicz, CEO MEC, stwierdziła, że w rankingach każdy podmiot woli być raportowany w grupie, a w przypadku przetargów z kolei każdy podmiot przekonuje o rozdzielności swoich spółek. Jednocześnie MEC zaprezentował raport z połączonymi ZenithOpimedia i Macroscope oraz OMD – i jak podkreśla Albrychiewicz – zasadniczo nie zmienia to obrazu. – Z definicji jest tak, że każdy dom mediowy najlepiej śledzi własne budżety, więc może się zdarzyć, że któryś podmiot będzie estymował swoje obroty jako większe w stosunku do konkurentów – dodaje.
Dom mediowy ZenithOptimedia, jak przekazała Anna Czajkowska, PR manager ZOG, swoje obroty w ub.r. oszacował na 1 756 850 695 zł.
Poniżej tabela, którą przesłał MEC (na podstawie Kantar Media), z połączonymi ZenithOpimedia i Macroscope oraz OMD. Kwoty w złotych.
Dom mediowy Koszt [2011]
MEC 2 692 252 679
Starcom 2 585 750 806
MediaCom 2 196 430 677
Media Direction OMD 1 897 689 605
ZenithOptimedia 1 432 332 849
Mindshare 1 236 478 204
Macroscope OMD/OMD 865 682 242
Carat 858 140 940
Initiative Media 630 290 405
MPG 486 534 554