Od redakcji

Oświadczenie Katarzyny Dragović i KonkursyKreatywne.pl

Katarzyna Dragović, założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy, kwestionuje prawo agencji Quicker do organizacji Warsztatów Filmu Reklamowego. O projekcie pisaliśmy w MMP24 27 marca br.

“Oświadczamy, że Warsztaty Filmu Reklamowego są autorskim produktem Szkoły Mistrzów Reklamy. Prowadzone są od 2008, początkowo jako regularne zajęcia dla studentów łódzkiej Filmówki. Następnie program wyszedł poza mury Szkoły, wtedy też została ustalona ostateczna formuła, w której te warsztaty trwają do dziś i której wyłączną autorką jest Katarzyna Dragović, założycielka SMR.

Pomysł, w ramach którego warsztaty są dla uczestników bezpłatne i finansowane przez klienta
dostarczającego brief kreatywny, powstał w ramach nawiązanej współpracy pomiędzy Szkołą
Mistrzów Reklamy a serwisem KonkursyKreatywne.pl.

Po sukcesie warsztatów sponsorowanych przez Coca-Colę zgłosiła się do nas firma Quicker (wtedy Emi
Warsaw Artistically) z propozycją sprzedawania warsztatów, na co się zgodziliśmy. Zadaniem firmy
była sprzedaż gotowego produktu, sporządzanie umów i organizowanie cateringu.

Ponieważ powzięliśmy podejrzenia, że firma nie jest wobec nas uczciwa, zakończyliśmy z nią
współpracę.

Fakt, że obecnie firma Quicker próbuje sprzedawać cudzy produkt jako swój, dowodzi kompletnego
braku etyki zawodowej. Świadczy też o tym, że nie stać jej na wypracowanie własnego, oryginalnego
produktu, oraz że nie docenia branży, w której fair play mimo wszystko jeszcze coś znaczy.

Katarzyna Dragović, założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy, oraz redakcja serwisu KonkursyKreatywne.pl