M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

ASA blokuje reklamy Sainsbury's

( red. ) | 5 kwietnia 2012, 06:00

Brytyjska sieć detaliczna obiecywała, że wyżywi rodzinę za 50 funtów.

Brytyjski regulator rynku reklamowego Advertising Standards Authority (ASA) zakwestionował kampanię agencji  Abbott Mead Vickers BBDO dla sieci supermarketów Sainsbury's sprzed prawie roku. Chodziło o reklamę, w której detalista obiecuje, że wyżywi rodzinę za 50 funtów tygodniowo.

W tej sprawie wpłynęło siedem skarg. Ich rozpatrywanie trwało tak długo, bo ASA konsultowała się z brytyjskim ministerstwem zdrowia.

Ostatecznie reklama została zakwestionowana, bo stwierdzono, że proponowane przez Sainsbury's w ramach promocji za 50 funtów produkty zaspokajają zapotrzebowanie kaloryczne tylko w 75 proc. Sieć broniła się, że resztę diety mają stanowić napoje i przekąski. ASA wskazała, że do przygotowania proponowanych dań potrzebne są dodatkowe składniki, które co prawda zwykle są w domu, ale które każdy konsument musiał jednak kupić osobno.

(BrandRepublic)

Czytaj więcej na temat: , ,