Kraj

Reader's Digest planuje kampanię ATL, wielki mailing

Wydawnictwo Reader's Digest (RD) ma zamiar w tym roku wydać od 0,5 mln do 1 mln zł na działania reklamowe...

Wydawnictwo Reader’s Digest (RD) ma zamiar w tym roku wydać od 0,5 mln do 1 mln zł na działania reklamowe w mediach, podobnie jak to miało miejsce w ub.r. W grudniu ub.r. zorganizowano po raz pierwszy po dłuższej przerwie kampanię TV, która promowała ofertę wydawniczą, a także doroczną loterię. Kampanię przygotowała agencja Paralotna oraz dom mediowy MediaCom Warszawa. Przez ostatnie dwa lata RD nie prowadziło działań mediowych m.in. ze względu na spadające przychody. Ostatnia duża kampania reklamowa z wykorzystaniem wizerunku Edyty Wojtczak miała miejsce w 2001 r. Wcześniej na kampanie w mediach tradycyjnych rezerwowano ok. 1,5 mln zł. Stosunkowo niewielkie wydatki na media wynikają z tego, że firma koncentruje się na technikach marketingu bezpośredniego. RD planuje w tym roku przesłanie 25 mln przesyłek pocztowych, za co zapłaci Poczcie Polskiej około 40 mln zł. W ciągu roku wydawnictwo prowadzi ok. 30 mailingów do klientów. Łącznie wydatki marketingowe (bezpośrednie dotarcie do klienta i ATL) stanowią około 30-40 proc. przychodów firmy rocznie. RD notowała przez ostatnie trzy lata trend spadkowy, jeśli chodzi o wyniki finansowe, których przyczyną była nie tylko zapaść ekonomiczna kraju, ale także nieco wolniejsze tempo pojawiania się w portfolio hitów wydawniczych. W ub.r. zredukowano zespół pracowników o 25 proc., obecnie wydawnictwo zatrudnia ok. 50 osób, ograniczono także innego rodzaju koszty operacyjne. “Udało nam się powstrzymać trend spadających przychodów i już można mówić o pewnym zwiększeniu efektywności w działaniu” – mówi Jacek Tomczuk, dyrektor zarządzający Reader’s Digest Sp. z o.o. Obecnie 80 proc. przychodów firmy generuje wydawnictwo książkowe, 10 proc. pochodzi ze sprzedaży “Przeglądu Reader’s Digest”. W maju br. na rynku pojawi się Samochodowy Atlas Polski połączony z przewodnikiem po największych miastach w cenie 120 zł, który, jak ma nadzieję RD, będzie nowym bestsellerem firmy pozwalającym przyciągnąć klienta. (MKS, TW)