Znany architekt Frank Gehry zaprojektował butelkę specjalnej odmiany wódki Wyborowa – Single Estate. Będzie ona sprzedawana wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. “USA to największy rynek wódek premium. Dlatego sukces w Stanach jest kluczowy dla naszej marki” – mówi Christophe Lucas, dyrektor sprzedaży i marketingu w firmie Wyborowa SA. Nowa wódka będzie dostępna jedynie w Nowym Jorku, Los Angeles i Bostonie. Nieco później planowana jest sprzedaż tego alkoholu na terenie całych Stanów. Poza USA Wyborowa Single Estate będzie dostępna jedynie przy okazji specjalnych akcji i wydarzeń promocyjnych i artystycznych. Nazwa Single Estate wzięła się stąd, że praktycznie cały proces wytwarzania wódki odbywa się tylko w jednym miejscu – wielkopolskiej miejscowości Turew. Na wybranych ekologicznych gruntach uprawia się wyselekcjonowaną odmianę żyta. Wyborowa Single Estate będzie promowana w USA kampanią, którą przygotowuje agencja Hunter Public Relations. Frank Gehry to znany architekt polskiego pochodzenia, który zaprojektował m.in. Muzeum Guggenheima w Bilbao oraz Salę Koncertową Walta Disneya w Los Angeles. Pierwszymi, którzy mieli okazję skosztować nowej wódki Wyborowa Single Estate, byli artyści nominowani do tegorocznej filmowej nagrody Oscara. Znaleźli się oni w wybranej grupie osób, która otrzymała poza butelką Wyborowej Single Estate ekskluzywną, ręcznie wykonaną skrzynkę, również zaprojektowaną przez Franka Gehry’ego. (TW)