Zagranica

Omnicom Group liderem rankingu globalnych grup marketingowych

Według magazynu "Advertising Age" Omnicom Group jest największą organizacją marketingową na świecie, biorąc pod uwagę kryterium wielkości przychodów w 2003...

Według magazynu “Advertising Age” Omnicom Group jest największą organizacją marketingową na świecie, biorąc pod uwagę kryterium wielkości przychodów w 2003 r. Wartość sprzedanych przez nią usług w ub.r. wyniosła ok. 8,6 mld dol. Na kolejnych miejscach w rankingu znalazły się WPP Group (6,7 mld dol.), Interpublic Group of Cos. (5,8 mld dol.) i Publicis Groupe (4,4 mld dol.). W porównaniu z rokiem 2002 r. Omnicom Group odnotował wzrost przychodów o 14,4 proc., WPP Group o 16,9 proc., a Publicis Groupe o 7,3 proc. Spadek charakteryzował jedynie wyniki finansowe Interpublic Group of Cos., której przychody zmniejszyły się o 5,5 proc. Inne grupy, które posiadają swoje oddziały w Polsce, Havas i Grey Global Group, zajęły miejsca odpowiednio szóste i siódme (Havas – 1,8 mld dol., spadek o 0,6 proc., Grey – 1,3 mld dol., wzrost o 9 proc.). Spośród międzynarodowych sieci agencji reklamowych najwyższe przychody odnotowała Dentsu (1,8 mld dol., wzrost o 29 proc.). Na kolejnych pozycjach w rankingu finansowym znalazły się BBDO Worldwide (1,2 mld dol., wzrost o 16,7 proc.), McCann-Erickson Worldwide (1,2 mld dol., wzrost o 3,7 proc.), J. Walter Thompson Co. (1,1 mld dol., wzrost o 18,2 proc.) oraz Publicis Worldwide (1 mld dol., wzrost o 5,9 proc.). W przypadku sieci domów mediowych według analiz instytutu Recma na czele rankingu znalazł się OMD Worldwide, a za nim MindShare Worldwide, Starcom MediaVest Group, Carat i ZenithOptimedia. (“Advertising Age”)