Kraj

ARBOinteractive inwestuje w RTB

Internetowa sieć reklamy wprowadza platformę AdXchange, dzięki której będzie kupowała powierzchnie na zasadzie aukcji w czasie rzeczywistym.

ARBOinteractive wprowadza do oferty platformę AdXchange, która ma służyć do automatycznego zakupu oraz sprzedaży powierzchni reklamowej. System optymalizuje emisję reklam w taki sposób, aby zwiększyć efektywność kampanii reklamodawcy, maksymalizując przy tym dochód wydawcy.

Platforma AdXchange, wykorzystując technologię RTB, działa na zasadzie aukcji powierzchni reklamowej w czasie rzeczywistym. W aukcjach uczestniczą z jednej strony wydawcy, którzy określają cenę minimalną dla powierzchni reklamowej, z drugiej reklamodawcy, którzy określają zapotrzebowanie na powierzchnię reklamową wraz z określeniem maksymalnej ceny, którą są w stanie zapłacić za wyświetlenie reklamy użytkownikowi. W momencie kiedy użytkownik wchodzi na stronę, odbywa się licytacja powierzchni, a kreacja zwycięzcy wyświetlana jest internaucie. Cały proces trwa około 75 milisekund.