Kraj

TVN sprzeda 75 proc. akcji Onetu Ringier Axel Springer za gotówkę

Według prezesa TVN transakcja powinna dojść do skutku na przełomie maja i czerwca.

Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN, zapowiedział, że firma zamierza sprzedać 75 proc. akcji portalu Onet.pl za gotówkę. Nie chciał mówić o cenie tych udziałów. Przypomnijmy, że według wartości księgowej Onet wyceniono na 1,37 mld zł.

W połowie kwietnia br. TVN ujawnił, że prowadzi z Ringier Axel Springer Media wyłączne negocjacje ws. “strategicznego partnerstwa” w Onecie. Analitycy komentowali wówczas, że cena zbliżona do 1,4 mld zł może okazać się za wysoka i być może skończy się na przejęciu pakietu większościowego, a nie całości Onetu (patrz MMP24 z 16.04 br.). TVN zadeklarował, że zamierza zachować mniejszościowy udział w Onecie i w dalszym ciągu angażować się w jego rozwój.

Pierwszy kwartał br. Grupa TVN zakończyła zyskiem netto na poziomie 184,9 mln zł, wobec 40,5 mln zł strat rok wcześniej, jednak zysk operacyjny spadł o 14 proc. (do 81,3 mln zł).

Cała Grupa TVN w I kw. br. uzyskała 610 mln zł przychodów, o 5 proc. więcej niż w I kw. ub.r. Telewizja TVN miała jednak przychody o 1 proc. niższe od ubiegłorocznych (do 356 mln zł). TVN podtrzymuje prognozy, że rynek reklamy telewizyjnej w bieżącym roku nie wzrośnie w porównaniu z ubiegłym. W I kw. zmalał on o 2,3 proc. Firma zapowiada walkę o utrzymanie “udziałów wartościowych w rynku i obronę rentowności”. Według danych Nielsen Audience Measurement w I kwartale najmocniej (o 1,4 pkt proc.) wzrosła oglądalność kanałów grupy Polsatu (dane dla grupy komercyjnej 16-49 lat). Oglądalność kanałów TVN wzrosła w tym czasie o 0,4 pkt proc., zaś kanałów TVP spadła o 3,9 pkt proc. Główna antena Polsatu zyskała 0,8 pkt proc. oglądalności, podczas gdy główny kanał TVN stracił na oglądalności 0,6 pkt proc. Kanały TVP1 i TVP2 straciły razem 4,7 pkt proc.  

Z kolei o 16 proc. (do 205 mln zł) wzrosły przychody platformy satelitarnej N. W I kw. liczba abonentów platformy powiększyła się o 37 tys. abonentów (do 966 tys.). TVN spodziewa się połączenia platformy N z Cyfrą+ pod koniec III kwartału.

Według TVN rynek reklamy internetowej wzrośnie w br. o 10 proc. w stosunku do 2011 r.