Kraj

Internet lekko wyhamował w Agorze

Giełdowa spółka odnotowała lekki spadek przychodów z segmentu internetowego. Swoje wyniki natomiast poprawił bezpłatny dziennik "Metro".

Agora SA w I kwartale br. odnotowała blisko 5-proc. spadek przychodów, które wyniosły 281,3 mln zł. Wpływy ze sprzedaży reklam to 149,4 mln zł (spadek o 5,3 proc.), sprzedaży wydawnictw – 42,7 mln zł (spadek o 16,4 proc.), sprzedaży biletów do kin to 37,6 mln zł (spadek o 9,2 proc.).

Kolejny kwartał słabsze wyniki odnotowała “Gazeta Wyborcza”, której przychody z reklam spadły o 18,6 proc. i wyniosły 50,4 mln zł, a ze sprzedaży egzemplarzowej o 10,8 proc. – 29,6 mln zł. Lepsze wyniki miało natomiast bezpłatne “Metro”. Przychody segmentu ze sprzedaży reklam wzrosły o 11,3 proc. do 6,9 mln zł, a udział bezpłatnej gazety Agory w wydatkach na reklamę w dziennikach wzrósł o prawie 1,5 pkt proc., do ponad 5 proc.

W omawianym okresie lekki spadek odnotował segment internetowy Agory. Jego przychody wyniosły 25,8 mln zł i  obniżyły się o 0,4 proc. Wpływy z reklam internetowych wzrosły o 8,3 proc., do 19,5 mln zł, przy rynkowym
wzroście wydatków na reklamę graficzną i e-mail marketing o około 7 proc., natomiast przychody ze sprzedaży
ogłoszeń w wortalach spadły o 23,8 proc.

Zmniejszenie wpływów dotknęło także kino, które w I kwartale br. zarobiło o 2,7 proc. mniej niż rok wcześniej Przychody tego  segmentu wyniosły 53,8 mln zł.

Grupa AMS zwiększyła wpływy z reklam o 2,9 proc., do 36 mln zł. Lepsze wyniki odnotowało także radio – o 6,7 proc. Przychody segmentu czasopism wyniosły 16 mln zł (spadek o 10,1 proc.).