Atmedia, dom sprzedaży kanałów tematycznych, odnotowały 30-proc. wzrost przychodów z realizacji niestandardowych projektów na antenach obsługiwanych kanałów. Liczb bezwzględnych spółka nie podaje.
Liczba tego typu projektów wzrosła w I kwartale br. o 25 proc. Dynamika przychodów jest dwukrotnie większa niż tegoroczny wzrost całego rynku reklamy w kanałach tematycznych (Atmedia szacują go na ok. 15 proc.). W ocenie przedstawicieli Atmediów zainteresowaniu marketerów sprzyjają m.in. uelastycznienie ofert reklamowych stacji i rosnące inwestycje w lokalny programming. – Kolejne stacje z portfolio Atmediów, m.in. AXN czy Travel Channel, wprowadzają do ramówek autorskie, lokalnie produkowane pozycje. Przekłada się to na rosnące możliwości integracji marek z powstającym w Polsce kontentem programowym. Dlatego też popularność zyskuje produkcja programów z udziałem marketerów, którzy w sposób atrakcyjny dla widza mogą realizować swój komercyjny cel – mówi Małgorzata Szelenbaum, dyrektor sprzedaży i szefowa działu akcji specjalnych Atmedia.
Coraz większą popularność zyskują również niestandardowe formy promocji wykorzystujące partnerstwo marki kanału i reklamodawcy. Tego typu rozwiązania proponowane są m.in. przez Fox International Channels. Z silnego wizerunku stacji tego nadawcy skorzystały ostatnio np. marka Vichy (partnerstwo z Fox Life) i Soraya Men Adventure (partnerstwo z National Geographic Channel).
Nowe możliwości reklamowe pojawiły się także w stacjach z portfolio The Walt Disney Company, gdzie poszerzono ofertę sponsoringu, a reklamodawcy mogą skorzystać z animacji na planszach reklamowych. Z kolei grupa medialna Viacom International Media Networks w realizacji licznych akcji specjalnych coraz częściej wykorzystuje multimedialne możliwości swoich marek (poprzez np. zintegrowane kampanie w telewizji i internecie). Tworzy oferty z wykorzystaniem branded content, sponsoringu, produktów licencjonowanych oraz nowych mediów.
Przypomnijmy, że biuro reklamy Atmedia na początku br. wyłoniło osobny zespół odpowiedzialny za promocję i sprzedaż niestandardowych form reklamy w telewizji. Spółka obsługuje obecnie 60 kanałów tematycznych.