Grupa Żywiec, drugi po Kompanii Piwowarskiej producent piwa w Polsce, wprowadzi na rynek nowe piwo – Radler Warka. Radler to połączenie piwa z naturalną lemoniadą. Produkt Grupy Żywiec to mieszanka w 40 proc. jasnego piwa Warka i 60 proc. lemoniady na bazie koncentratu soków cytrynowego i pomarańczowego. Naturalnie mętny, lekki (2 proc. zawartości alkoholu) i 10 proc. ekstraktu. Będzie dostępny w półlitrowych butelkach (cena 2,79 zł w handlu tradycyjnym) i puszkach (3,29 zł).
Radler to jeden z najpopularniejszych w Europie miksów piwa z lemoniadą – w Austrii ta kategoria stanowi 6,5 proc. w rynku piwa, w Chorwacji 5,9 proc., na Węgrzech 4 proc., a na Słowacji 3,4 proc. Wywodzi się z Niemiec. Jego historia sięga 1922 r., kiedy to Franz Xaver Kugler, właściciel pubu w Monachium i zapalony rowerzysta, stworzył dla swoich gości mieszankę piwa z sokiem cytrynowym, nazywając ją Radlermass (Radler w języku niemieckim oznacza rowerzystę, a Mass litr piwa). Dziś Radler to zwyczajowa nazwa kategorii lekkiego piwa z dodatkiem lemoniady, a przy okazji także nazwa własna miksu produkowanego na bazie oryginalnej receptury monachijskiego browarnika. Przygotowując nowy produkt, Grupa Żywiec korzystała z doświadczeń swojej firmy matki. Grupa Heineken sprzedaje tego typu miksy pod markami takimi jak: Gösser Radler, Zipfer Radler czy Bażant Radler.
Jak mówi Przemysław Dzierbicki, group specialty brands director w Grupie Żywiec, w trakcie badań konsumenckich okazało się, że Polacy całkiem dobrze znają markę Radler
z zagranicznych wyjazdów, choćby na narty w Austrii czy z wakacji w Chorwacji. – Radler kojarzył się do tej pory z produktem dostępnym jedynie za granicą i smakiem wakacyjnych wypadów. Liczymy, że nowy miks zdobędzie uznanie polskich konsumentów ze względu na walory smakowe, które zapewnia najwyższej jakości jasne piwo Warka oraz nuta cytrynowo-pomarańczowej lemoniady. Mętna konsystencja jest gwarantem obecności naturalnych składników – przekonuje Dzierbicki.
Marketer planuje wsparcie reklamowe launchu Radler Warki, ale w jakim zakresie, tego nie udało nam się ustalić. Przy aktualnych działaniach reklamowych dla marki Warka pracują takie agencje, jak: Just (kreacja ATL), Men at Work (BTL), Pride & Glory (internet) oraz Macroscope OMD (media).
Plany marketingowe Grupy Heineken zakładają wprowadzenie marki Radler w tym roku w siedmiu kolejnych, poza Polską, krajach.
Przypomnijmy, że w ubiegłym sezonie Browary Regionalne “Łomża” wprowadziły na rynek wariant piwa smakowego Cooler Natural Radler będący mieszanką w 45 proc. piwa i 55 proc. naturalnej lemoniady (3,50 zł za puszkę – patrz MMP24 z 26.05.2011 r.).
Z kolei w ubiegłym miesiącu Kompania Piwowarska wprowadziła na rynek piwo z lemoniadą pod marką Lech Shandy (patrz MMP24 z 19.04 br.), Carlsberg Polska zaś, trzeci z największych producentów piwa w kraju, w marcu br. wprowadził na rynek lekko gazowany napój piwny o smaku jabłkowym o 4,5-proc. zawartości alkoholu pod marką Somersby (patrz MMP24 z 21.03 br.).
(współpraca TW)