Zagranica

Manchester City może podwoić budżet sponsorski

Po zdobyciu tytułu piłkarskiego Mistrza Anglii Manchester City liczy na jeszcze większą przychylność sponsorów.

Przedstawiciele zarządu MC, który kilka dni temu wygrał rozgrywki Premier League po raz pierwszy od 44 lat, liczą, że przychody tego klubu pochodzące od sponsorów mogą ulec podwojeniu na przestrzeni najbliższych pięciu lat. Największe nadzieje, nie tylko MC, ale wszystkie czołowe kluby angielskie wiążą z ogromnym wzrostem popularności i oglądalności PL w krajach azjatyckich. Według danych Sport+Markt oglądalność PL na całym świecie wynosi obecnie blisko 4 mld widzów, z czego najwięcej przypada na Azję i Oceanię – 1,3 mld widzów.

Do największych sponsorów MC należą Etihad Airways, które zainwestowały w ten klub ok. 400 mln funtów, oraz Nike, z którym właśnie renegocjowano korzystniejsze warunki sponsoringu. Inni znaczący partnerzy MC to: Thomas Cook Sport i Amstel.

(BrandRepublic)