M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Raiffeisen Bank Polska będzie budował wizerunek w detalu poprzez produkty bankowe

Serwis Dzienny | 29 kwietnia 2004, 00:00

Raiffeisen Bank Polska zapowiada, że w obszarze bankowości detalicznej skoncentruje się w tym roku na kampaniach produktowych i działaniach crosssellingowych....

Raiffeisen Bank Polska zapowiada, że w obszarze bankowości detalicznej skoncentruje się w tym roku na kampaniach produktowych i działaniach crosssellingowych. "Nie planujemy kampanii czysto wizerunkowej, gdyż uważamy, że nie ma takiej potrzeby. Zamierzamy budować markę Raiffeisen na rynku detalicznym przez umiejętne promowanie poszczególnych produktów" - mówi Danuta Musiał, dyrektor departamentu marketingu Raiffeisen Bank Polska. Bank ma silną pozycję na rynku małych i średnich przedsiębiorstw. Według Piotra Czarneckiego, prezesa banku, Raiffeisen ma ok. 15 proc. całości tego rynku. Jednak na rynku detalicznym marka ta jest wciąż nowa. Obecnie bank ma 62 placówki, ok. 115 tys. rachunków indywidualnych i obsługuje ok. 70 tys. kart kredytowych (daje mu to 5,4 proc. udziału w rynku kart kredytowych). Musiał zapowiada, że w najbliższym czasie zostanie uruchomionych kilka nowych oddziałów. "Firma nie chce być "bankiem na każdym rogu". Zamierzamy raczej skoncentrować się na rozbudowie sieci agentów" - dodaje Musiał. W ostatnich tygodniach Raiffeisen uruchomił system bankowości internetowej. Musiał zapowiada, że usługa ta nie będzie raczej miała osobnej kampanii reklamowej. Będzie komunikowana przy okazji promocji innych produktów. W najbliższym czasie uruchomiona zostanie między innymi możliwość zakupu jednostek funduszy inwestycyjnych. W związku z wprowadzaniem nowych produktów bank zamierza w tym roku zwiększyć aktywność w działaniach crosssellingowych, które będą wykorzystywać własną bazę klientów. Mniej inwestycji komunikacyjnych pochłoną wydatki na media, choć część nowych produktów otrzyma oczywiście wsparcie ATL (o planowanych kampaniach dla kart kredytowych Nowa i National Geographic pisaliśmy w DS "MMP" z dnia 26 kwietnia; kreacją i strategią dla Raiffeisen Bank Polska zajmuje się Ad Fabrika/FCB, a planowaniem i zakupem mediów Media Direction OMD). "Nie chcemy prowadzić najgłośniejszych kampanii w mieście, ale docierać z informacją o konkretnym produkcie do poszczególnych grup naszych klientów" - mówi Danuta Musiał. (PU, MG)

Czytaj więcej na temat: , , , ,