Kraj

Bahlsen z nową strategią dla marki Krakuski

Marketer obniża ich cenę i liczy na lepsze udziały rynkowe brandu.

Bahlsen Polska wprowadził nową strategię dla marki ciastek Krakuski i repozycjonuje ją cenowo. – Jak wiemy, ceny surowców i opakowań bardzo wzrosły w ostatnich latach. Wpłynęło to znacząco na ceny jednostkowe wielu produktów, a co za tym idzie – spadł optymizm zakupowy Polaków. Dziś, w okresie relatywnie wysokiej jak na ostatnie lata inflacji, konsumenci zwracają coraz większą uwagę na cenę – mówi Jakub Ogiński, senior brand manager w Bahlsen Polska. Dlatego marketer, aby zwiększyć dostępność produktów marki Krakuski, obniżył ich ceny jednostkowe za opakowania. Nie zdradza, o ile procent. Obecnie sprzedawane są w cenie 2,79 zł i 3,59 zł. Jakub Ogiński dodaje, że teraz nowe, repozycjonowane Krakuski plasują się poniżej średnich cen rynkowych za paczkę. Zaznacza także, że nowe pozycjonowanie cenowe Krakusków to decyzja strategiczna, a wprowadzona cena nie jest ceną promocyjną, ale stałą ofertą marki na rok 2012.

Repozycjonowanie cenowe Krakusków wspiera kampania, jej szczegóły nie są znane. W ubiegłym roku w zakresie kreacji Bahlsen pracował z agencją Gruppa66 Ogilvy i domem mediowym MediaCom. Jedną z ostatnich kampanii marki Hit przygotowała natomiast agencja Lowe GGK.