M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Plany marketingowe Renault Polska zakładają silne wsparcie marki Megane

Serwis Dzienny | 29 kwietnia 2004, 00:00

Renault Polska planuje w tym roku sukcesywne wspieranie kampaniami reklamowymi z zakresu ATL rodziny samochodów Megane. Jak mówi Ludovic Troyes,...

Renault Polska planuje w tym roku sukcesywne wspieranie kampaniami reklamowymi z zakresu ATL rodziny samochodów Megane. Jak mówi Ludovic Troyes, dyr. marketingu firmy, rodzina Megane będzie w tym roku podobnie jak w ubiegłym najważniejsza dla Renault Polska pod względem wolumenu sprzedaży. W ubiegłym roku na auta Megane przypadło 31 proc. sprzedaży wszystkich samochodów Renault w Polsce. W najbliższych tygodniach polskie portfolio rodziny Megane powiększy się o samochód Megane Coupe Cabrio, a jesienią br. o Megane Renault Sport. Jak zapowiada Ludovic, auta te ze względu na swój dość niszowy charakter nie będą raczej wspierane samodzielnymi kampaniami reklamowymi w mediach. "Samochody te będziemy raczej wykorzystywać do budowania wizerunku przy okazji promowania w mediach całej rodziny Megane" - mówi Troyes. Obecnie kończy się kampania telewizyjna samochodu Grand Scenic, nowej pozycji w portfolio Renault, który również należy do linii Megane. Szczegóły kolejnych kampanii nie są na razie ujawniane. Ludovic zapowiada jednocześnie, że firma zamierza intensyfikować w tym roku działania BTL i directmarketingowe oparte przede wszystkim na własnej bazie klientów. Celem nadrzędnym firmy jest utrzymanie trzeciej pozycji pod względem sprzedaży samochodów w Polsce. "Oczywiście nie za wszelką cenę, czyli bez ryzyka utraty rentowności" - mówi Troyes. W związku z wejściem Polski do Unii Europejskiej i koniecznością tzw. harmonizacji cen, ale również z uwagi na osłabioną złotówkę firma zamierza sukcesywnie podnosić ceny (po 2-3 proc.) swoich aut. "Ceny samochodów w Polsce są wciąż o kilkanaście procent niższe niż w Europie Zachodniej i stopniowo będą się wyrównywać. My dajemy sobie mniej więcej dwa lata na wprowadzenie zmian cenowych" - mówi Troyes. Budżet marketingowy firmy zaplanowany 2003 r. zakłada wydatki zbliżone do ubiegłorocznych, kiedy to firma wydała na reklamę 77,7 mln zł, zajmując pod tym względem drugie miejsce wśród marketerów motoryzacyjnych (za Fiatem, który wydał 79,2 mln zł; źródło: Expert Monitor). Pod względem sprzedaży w ub.r. Renault zajął trzecie miejsce za Fiatem i Skodą (sprzedano 37,1 tys. egzemplarzy aut tej marki), natomiast w I kwartale tego roku spadł na czwartą pozycję (9,5 tys. egz.) kosztem Toyoty (źródło: Samar). (MG, PU)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,