Samsung Electronics Polska prowadzi obecnie intensywną kampanię reklamową telewizorów, a niebawem uruchomi kolejną – dotyczącą smartfonów. Nowe realizacje reklamowe firmy pokazują zmianę podejścia do komunikacji marki. Firma nie epatuje już informacjami o zaawansowanych technologiach, ale mówi o użyteczności i mocno akcentuje aspekt emocjonalny. Zmianę tego podejścia zapowiadał zresztą Jacek Balicki, szef marketingu polskiego oddziału Samsunga, w niedawnym wywiadzie dla MMP Online.
Samsung prowadzi obecnie kampanię reklamową telewizorów z funkcją Smart TV, umożliwiającą po podłączeniu odbiornika do sieci internetowej oglądanie na nim różnych treści. Samsung jest liderem sprzedaży telewizorów w Polsce. Kampanię przygotowały agencja reklamowa Cheil oraz dom mediowy Starcom. Producent podkreśla, że jego telewizory dzięki zainstalowanym kamerze i mikrofonowi mogą być sterowane już nie tylko pilotem, ale także gestami i głosem (wśród kilku rozpoznawanych języków jest też jęz. polski).
Firma szykuje się jednocześnie do kolejnej kampanii reklamowej, tym razem dotyczącej drugiego z kluczowych obszarów produktowych, a mianowicie telefonów komórkowych. Będzie intensywnie reklamowała swoją najważniejszą tegoroczną nowość – smartfon Samsung Galaxy SIII. Jak donoszą agencje informacyjne, chociaż telefon wejdzie do sprzedaży na początku czerwca, to już ponad 9 mln konsumentów na świecie złożyło na niego zamówienia.
W Polsce kampania telefonu rozpocznie się 26 maja sześciodniową akcją teaserową, a jej główna odsłona potrwa dwa miesiące – do końca lipca. Adaptację spotu reklamowego oraz reklamy prasowe przygotowuje agencja Leo Burnett, materiały BTL – agencja Pompidou, zaś planowaniem i zakupem mediów zajmuje się Starcom.