Kraj

Samsung stawia na emocje [wideo]

Kampania pokazuje nowe podejście do kreowania marki.

Samsung Electronics Polska prowadzi obecnie intensywną kampanię reklamową telewizorów, a niebawem uruchomi kolejną – dotyczącą smartfonów. Nowe realizacje reklamowe firmy pokazują zmianę podejścia do komunikacji marki. Firma nie epatuje już informacjami o zaawansowanych technologiach, ale mówi o użyteczności i mocno akcentuje aspekt emocjonalny. Zmianę tego podejścia zapowiadał zresztą Jacek Balicki, szef marketingu polskiego oddziału Samsunga, w niedawnym wywiadzie dla MMP Online.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FLaytI8BBRmA%3Fversion%3D3%26feature%3Dplayer_detailpage%22%7D
Samsung prowadzi obecnie kampanię reklamową telewizorów z funkcją Smart TV, umożliwiającą po podłączeniu odbiornika do sieci internetowej oglądanie na nim różnych treści. Samsung jest liderem sprzedaży telewizorów w Polsce. Kampanię przygotowały agencja reklamowa Cheil oraz dom mediowy Starcom. Producent podkreśla, że jego telewizory dzięki zainstalowanym kamerze i mikrofonowi mogą być sterowane już nie tylko pilotem, ale także gestami i głosem (wśród kilku rozpoznawanych języków jest też jęz. polski).

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FOsP-S2nETCc%3Fversion%3D3%26feature%3Dplayer_detailpage%22%7D
Firma szykuje się jednocześnie do kolejnej kampanii reklamowej, tym razem dotyczącej drugiego z kluczowych obszarów produktowych, a mianowicie telefonów komórkowych. Będzie intensywnie reklamowała swoją najważniejszą tegoroczną nowość – smartfon Samsung Galaxy SIII. Jak donoszą agencje informacyjne, chociaż telefon wejdzie do sprzedaży na początku czerwca, to już ponad 9 mln konsumentów na świecie złożyło na niego zamówienia.

W Polsce kampania telefonu rozpocznie się 26 maja sześciodniową akcją teaserową, a jej główna odsłona potrwa dwa miesiące – do końca lipca. Adaptację spotu reklamowego oraz reklamy prasowe przygotowuje agencja Leo Burnett, materiały BTL – agencja Pompidou, zaś planowaniem i zakupem mediów zajmuje się Starcom.