Kraj

Wistly.pl pomoże zbadać wizerunek marki w sieci

Serwis Wistly.pl agreguje dane z wyników wyszukiwania w sieci i przetwarza je, budując analizę bieżących informacji na wybrany temat.

Na polskim rynku uruchomiona zastała platforma, która monitoruje informacje o marce pojawiające się w wyszukiwarkach. Serwis Wistly.pl agreguje dane z wyników wyszukiwania w sieci i przetwarza je, budując analizę bieżących informacji na wybrany temat. Analiza ta może dotyczyć zarówno marki, produktu czy usługi, jak i całej ich kategorii, słów, które opisują je w sposób unikatowy.

Narzędzie to ujrzało właśnie światło dzienne, choć testowane było od wielu miesięcy. Dane, które agreguje, to tytuły i opisy stron oraz adresy URL. Zebrane wyniki mogą pochodzić z dowolnych stron lub podstron, bez konieczności wcześniejszego definiowania ich adresów. Co ważne, Wistly monitoruje sieć kompleksowo: wszelkiego rodzaju portale i witryny, serwisy społecznościowe (Nk.pl, Facebook, Twitter i in.), blogi oraz fora.

Narzędzie zarabia na opłatach abonamentowych. Działa w modelu SaaS (Software as a Service – oprogramowanie jako usługa), udostępniając kilka planów taryfowych o różnej wartości, dopasowanych do potrzeb klienta – od małych firm po największe korporacje oraz agencje public relations i reklamowe.

Każdy użytkownik Wistly po zalogowaniu otrzymuje dostęp do wyników, może w czasie rzeczywistym modyfikować kryteria badań (frazy według których narzędzie agreguje informacje), tworzyć zestawienia wyników, oceniać ich wydźwięk emocjonalny i archiwizować je. Dane w postaci bieżących raportów można otrzymywać pocztą elektroniczną.

Pomysłodawcami są Leszek Wolany, ekspert z zakresu SEO/SEM, który pracował mi.n. w Hypermedia Isobar i Max Weber, oraz Web developer Piotr Skowron.