Kraj

Magdalena Różczka twarzą marki Jacobs

Kraft wprowadza koncept mający zwiększyć konsumpcję kawy latem.

Kraft Foods Polska wprowadza koncept mrożonych kaw Jacobs.

Marketer po raz pierwszy na dużą skalę komunikuje inny niż tradycyjny sposób przygotowywania kawy rozpuszczalnej – przygotowanie z niej kawy mrożonej. Wierzy, że ta akcja pozytywnie wpłynie na wzrost konsumpcji kawy rozpuszczalnej Jacobs w okresie letnim. W ubiegłym roku Kraft przeprowadził akcję testową w ograniczonej liczbie sklepów, która – jak podaje – spotkała się z pozytywnym odbiorem wśród konsumentów.

– Projekt ma na celu zainspirowanie naszych konsumentów do tego, że kawę mrożoną można w łatwy sposób przygotować sobie w domu z kawy rozpuszczalnej Jacobs – mówi Łukasz Kaszuba, brand manager w Kraft Foods Polska.

Sprzedaż kawy wzrasta zwykle w okresach świątecznych, takich jak Boże Narodzenie i Wielkanoc. – Zależy nam, aby uświadamiać konsumentom, iż kawa rozpuszczalna Jacobs w postaci kawy mrożonej to idealny sposób na orzeźwienie w upalne dni lata – mówi Kaszuba.

Koncept przygotowywania kawy mrożonej z kawy rozpuszczalnej Jacobs będzie szeroko promowany w mediach. Właśnie wystartowała kampania telewizyjna połączona z kampanią internetową kierującą do strony www.kawamrozona.pl, na której wszyscy chętni znajdą przepisy na kawę mrożoną. Twarzą kampanii została Magdalena Różczka, aktorka, której autorskie przepisy dostępne będą co tydzień na stronie www.kawamrozona.pl. Akcja będzie też wspierana na nośnikach zewnętrznych i w programach lifestyle’owych. W sklepach zaplanowano degustacje, które będą wspierane ofertami buy & get – w formie gratisów klienci otrzymają książeczki i podkładki z przepisami na kawę mrożoną.      

W związku z akcją na sklepowe półki trafiły promocyjne opakowania kaw Jacobs Cronat Gold, Jacobs Kronung, Jacobs Velvet – są to opakowania 200-g z podkładkami, na których znajdują się przepisy na kawę mrożoną.   

Jak podaje Kraft Foods za Nielsenem, marka Jacobs jest liderem w kategorii kawy – ma w rynku 19,1 proc. udziałów wartościowych (FM 2012). Jej głównym konkurentem rynkowym w segmencie kaw rozpuszczalnych jest należąca do Nestle Polska marka Nescafe.

Za kreację kampanii odpowiada IQ Marketing, za planowanie i zakup mediów Starcom, a działania PR koordynuje Alert Media Communication.