M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Cyfrowy Polsat i Polkomtel udostępnią mobilną telewizję

Maciej Burlikowski | 5 czerwca 2012, 06:00

Spółki nie ujawniają prognoz, ale liczą, że z oferty hurtowej skorzystają też inni operatorzy.

Cyfrowy Polsat i Polkomtel udostępnią swoim klientom usługę telewizji mobilnej w standardzie DVB-T. Za miesięczny abonament 19,90 zł będzie można oglądać osiem kodowanych kanałów telewizyjnych: Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Polsat Film, Kino Polska TVP Seriale, Comedy Central, Polsat News oraz Nickelodeon oraz wszystkie kanały dostępne za darmo (FTA) w ramach tzw. trzech multipleksów cyfrowej telewizji naziemnej: Polsat, TVN, Polsat Sport News, TV4, TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Polonia, TVN Siedem, TV Puls, Eska TV, TTV, Polo TV, ATM Rozrywka. Dodatkowo odbiorcy będą mogli słuchać 12 stacji radiowych: Radia Zet, Antyradia, Radia Plus, RMF FM, RMF Maxx, Tok FM, Roxy FM, Złotych Przebojów, Eski Rock, PiN-u, Radia Bajka i Mojego Polskiego Radia.

Odbiór możliwy jest zarówno stacjonarnie, w domu (dekoder podłączany do telewizora), jak i w ruchu - na urządzeniach przenośnych, takich jak laptopy, smartfony (nowszej generacji, z procesorem minimum 1GHz i systemem Android lub iOS) oraz tablety za pomocą kieszonkowego dekodera (waży 70 g, na baterii działa 2-3 godz.).

Cyfrowy Polsat zaoferuje TV mobilną w umowach na 15 lub 29 miesięcy (w tym drugim przypadku oferuje pół roku bez opłat, dekoder stacjonarny za 1 zł, a przenośny za 99 zł. Polkomtel zaoferuje usługę w umowach na dwa lata (dekodery odpowiednio za 1 i 119 zł).

Ani jednak, ani druga spółka nie ujawniły prognoz sprzedaży.

Operatorem sieci TV mobilnej jest spółka Info-TV-FM, w 100 proc. należąca do Cyfrowego Polsatu. Uruchomionych zostanie 81 nadajników (już działa 74) w 31 największych miastach, dając zasięg do 5 mln gospodarstw domowych i ok. 15 mln potencjalnych odbiorców.

Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat (także należącej do CP), potwierdził, że trwają rozmowy pomiędzy nadawcami telewizyjnymi a firmą AGB Nielsen Media Research, prowadzącą badania oglądalności, na temat poszerzenia panelu telemetrycznego o pomiar widzów oglądających telewizję internetową, a teraz także mobilną. Niewiadomą pozostaje szybkość rozprzestrzeniania się nowej usługi oraz koszty, jakie trzeba będzie ponieść na rozszerzenie pomiaru.

Info-TV-FM ma też ofertę hurtową mobilnej telewizji dla innych operatorów telekomunikacyjnych i telewizyjnych, którzy chcieliby oferować tę usługę dla swoich klientów pod swoją marką.

Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, twierdzi, że rozmowy prowadzone są ze wszystkimi największymi operatorami telekomunikacyjnymi, telewizyjnymi i kablowymi.
Z nieoficjalnych rozmów wynika, że raczej niezainteresowana będzie Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci komórkowej T-Mobile, a Grupa Telekomunikacji Polskiej (Orange Polska) jest raczej sceptyczna.

Aby upowszechnić usługę mobilnej TV, Cyfrowy Polsat i Polkomtel zaplanowały wspólną kampanię reklamową w mediach ATL (45-sekundowe spoty będą emitowane w Polsacie, TVN, TVN Siedem, TVP1, TVP2, TVP Info, kanałach tematycznych Polsatu, TVN-u, Atmediów i Discovery oraz product placement i sponsoring, reklamy online i outdoor). Kreację przygotowała agencja Clos Brothers, produkcję zrealizowało AB Film Production, postprodukcję - studio Nextmedia, planowanie i zakup mediów zaś - dom mediowy PHD Media Direction. Kampania potrwa do końca sierpnia. 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,