M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Euro 2012 dało tylko 3 proc. wzrostu wydatków

Beata Goczał | 15 czerwca 2012, 06:00

W czołówce reklamodawców wcale nie przodują sponsorzy mistrzostw.

Od momentu startu UEFA Euro 2012 na reklamę w telewizji marketerzy wydali niewiele więcej niż rok temu w tym samym okresie - wynika z danych Nielsen Audience Measurement (dane cennikowe netto).

Od 8 do 13 czerwca br. w reklamę TV zainwestowano 329,8 mln zł - zaledwie o 2,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 r. (kiedy to nie było transmisji z meczów).

Przypomnijmy, że obecnie codziennie transmitowane są dwa mecze rozgrywane w ramach Euro 2012 - na antenach TVP1 i TVP2.

Wśród największych tegorocznych telewizyjnych reklamodawców nie przodują też sponsorzy UEFA Euro 2012. Najwięcej na reklamę w telewizji w okresie od 8 do 13 czerwca br. wydała Polska Telefonia Cyfrowa - blisko 23 mln zł (17,3 proc. więcej niż rok temu).

W rankingu dziesięciu tegorocznych telewizyjnych reklamodawców są również: PTK Centertel (19,7 mln zł), Unilever (15,8 mln zł), Aflofarm (9,5 mln zł), Polkomtel (9,4 mln zł), Procter & Gamble (6,8 mln zł), PepsiCo (6 mln zł).

Wśród obecnych w czołówce TV reklamodawców sponsorów UEFA Euro 2012 znalazły się jedynie Coca-Cola z wydatkami 11,7 mln zł (91,8 proc. więcej niż rok temu) i McDonald's z wydatkami 9,6 mln zł (w ub.r. poza czołówką). Nie ma zaś m.in. koncernów Hyundai i Kia. Zestawienie dziesięciu największych reklamodawców telewizyjnych okresu 8-13 czerwca br. zamyka Jeronimo Martins (Biedronka), który na reklamę wydał 6 mln zł (jest sponsorem polskiej reprezentacji w piłce nożnej).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , ,