Zagranica

Toyota wciąż najbardziej ekologiczną marką

Firma Interbrand przygotowała zestawienie 50 "zielonych" brandów.

Ranking Interbrand przygotowany we współpracy z Deloitte bierze pod uwagę takie zagadnienia, jak uciążliwość produkcji dla środowiska, optymalizacja łańcucha dostaw czy zarządzanie odpadami. Dodatkowo oprócz tego obiektywnego zestawienia prezentuje, jaka jest percepcja polityki ekologicznej danej marki w oczach konsumentów w relacji do faktycznych działań brandu.

Podobnie jak w ub.r. za najbardziej ekologiczną markę uznano Toyotę. Na kolejnych miejscach są: Johnson & Johnson, Honda, Volkswagen, HP, Panasonic, Dell, Siemens, Danone, BMW. Nowe brandy w ekopięćdziesiątce to Nissan, H&M i UBS. Największy postęp od ub.r. w zakresie ekologii odnotowały marki UPS, Starbucks i Ford, największy spadek – 3M i Allianz. Najgorszy ekowizerunek w stosunku do rzeczywistych działań mają McDonald’s, IKEA i Microsoft. Konsumenci natomiast mocno przeceniają działania ekologiczne marek Nokia i Xerox.

(Popsop.com)