M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nestle prowadzi prace nad zmianą wizerunku marek kawy

Serwis Dzienny | 6 maja 2004, 00:00

Koncern Nestle, który w swojej historii był przez różne grupy społeczne oskarżany o nieetyczne praktyki marketingowe, chce wprowadzić pod marką...

Koncern Nestle, który w swojej historii był przez różne grupy społeczne oskarżany o nieetyczne praktyki marketingowe, chce wprowadzić pod marką Nescafe nowy produkt w segmencie kawy, który określany jest mianem produktu w kategorii "uczciwego handlu" (fair trade product). Produkt na razie nie ma jeszcze własnej nazwy, jednak źródło będące blisko prac nad tym projektem opisuje, że jest to element globalnej strategii Nestle dążącej do zerwania z wizerunkiem korporacji wykorzystującej tanią siłę roboczą w krajach słabo rozwiniętych. W 2002 r. organizacja Oxfam opublikowała raport o producentach kawy zatytułowany: "Bieda w twojej filiżance kawy" ("Mugged: Poverty in your Coffee Cup"), w którym Nestle zostało wskazane jako jedna z czterech głównych firm czerpiących zyski z pracy rolników na plantacjach kawy w Afryce oraz Ameryce Środkowej i Południowej. Prawdopodobnie nowy produkt zadebiutuje na rynku w Wielkiej Brytanii. Rzecznik brytyjskiego oddziału Nestle powiedział, że firma nieustannie pracuje nad unowocześnieniem swoich produktów, jednak odmówił komentarza na temat szczegółów nowego projektu. W ostatnim czasie Nestle było także krytykowane za próby przekonania młodych matek do wykorzystywania produktów w proszku zamiast karmienia piersią. Różne organizacje społeczne tworzą na świecie nieformalne lobby, które stara się wywierać presję na międzynarodowe koncerny, po to aby ich polityka handlowa i marketingowa prowadzona była zgodnie z zasadami etyki. ("BrandRepublic")

Czytaj więcej na temat: , , ,