Kraj

"Parkiet" zwiększa wpływy reklamowe ze sprzedaży dodatków specjalnych

"Gazeta Giełdy Parkiet" wydawana przez spółkę Parkiet Media SA dołączyła do dzisiejszego wydania dodatek specjalny "Lista 500 Największych Polskich Przedsiębiorstw"....

“Gazeta Giełdy Parkiet” wydawana przez spółkę Parkiet Media SA dołączyła do dzisiejszego wydania dodatek specjalny “Lista 500 Największych Polskich Przedsiębiorstw”. Jak podsumował Adrian Grabiński, dyrektor działu sprzedaży reklam w dzienniku, od początku tego roku “Parkiet” wydał 25 dodatków kolorowych. Sprzedał do nich, wliczając dzisiejszą “Listę” ok. 135 kolumn reklamowych. Gazeta wydaje cztery dodatki comiesięczne: “VIPParkiet”, “Europa u Ciebie”, “Budownictwo i Nieruchomości”, “Nowe Technologie” oraz – w zależności od sygnałów z rynku – dodatki okazjonalne. Poszerzenie oferty o dodatki specjalne jest jedną z przyczyn wyraźnego podniesienia przez “Parkiet” wpływów reklamowych. Jak podaje Expert Monitor, cennikowo wpływy gazety za pierwszy kwartał br. wyniosły, bez autopromocji, z ogłoszeniami drobnymi blisko 3 mln zł, zaś rok wcześniej, w analogicznych miesiącach – ok. 1,9 mln zł. Wśród innych przyczyn, które spowodowały wzrost przychodów reklamowych, Adrian Grabiński wymienił zmiany w podejściu do klientów oraz pozytywne ożywienie rynku wokół Giełdy Papierów Wartościowych (GPW). “Nowe emisje i postrzeganie “Parkietu” jako nośnika prospektów oraz kampanii towarzyszących wprowadzeniu spółek na GPW również nie pozostają obojętne na nasze wyniki” – powiedział Adrian Grabiński. “Gazeta Giełdy Parkiet” będzie systematycznie poszerzać swój zakres tematyczny. Chce być tytułem, jak przekazała Lidia Zakrzewska, redaktor naczelna “Parkietu” i wiceprezes Parkiet Media, przydatnym zarówno inwestorom zagranicznym w Polsce, jak i rodzimym przedsiębiorcom robiącym interesy poza krajem. W planach jest poszerzenie części anglojęzycznej gazety, początkowo do jednej pełnej kolumny, z czasem być może do dwóch kolumn. Według badania czytenictwa prasy wśród menedżerów, to jest badania PRO, czytelnictwo “Parkietu” w ostatnio przeprowadzonej fali w marcu br. wyniosło 2,92 proc. (wskaźnik: ZCS – zasięg w cyklu sezonowym). (KP)