“Gazeta Giełdy Parkiet” wydawana przez spółkę Parkiet Media SA dołączyła do dzisiejszego wydania dodatek specjalny “Lista 500 Największych Polskich Przedsiębiorstw”. Jak podsumował Adrian Grabiński, dyrektor działu sprzedaży reklam w dzienniku, od początku tego roku “Parkiet” wydał 25 dodatków kolorowych. Sprzedał do nich, wliczając dzisiejszą “Listę” ok. 135 kolumn reklamowych. Gazeta wydaje cztery dodatki comiesięczne: “VIPParkiet”, “Europa u Ciebie”, “Budownictwo i Nieruchomości”, “Nowe Technologie” oraz – w zależności od sygnałów z rynku – dodatki okazjonalne. Poszerzenie oferty o dodatki specjalne jest jedną z przyczyn wyraźnego podniesienia przez “Parkiet” wpływów reklamowych. Jak podaje Expert Monitor, cennikowo wpływy gazety za pierwszy kwartał br. wyniosły, bez autopromocji, z ogłoszeniami drobnymi blisko 3 mln zł, zaś rok wcześniej, w analogicznych miesiącach – ok. 1,9 mln zł. Wśród innych przyczyn, które spowodowały wzrost przychodów reklamowych, Adrian Grabiński wymienił zmiany w podejściu do klientów oraz pozytywne ożywienie rynku wokół Giełdy Papierów Wartościowych (GPW). “Nowe emisje i postrzeganie “Parkietu” jako nośnika prospektów oraz kampanii towarzyszących wprowadzeniu spółek na GPW również nie pozostają obojętne na nasze wyniki” – powiedział Adrian Grabiński. “Gazeta Giełdy Parkiet” będzie systematycznie poszerzać swój zakres tematyczny. Chce być tytułem, jak przekazała Lidia Zakrzewska, redaktor naczelna “Parkietu” i wiceprezes Parkiet Media, przydatnym zarówno inwestorom zagranicznym w Polsce, jak i rodzimym przedsiębiorcom robiącym interesy poza krajem. W planach jest poszerzenie części anglojęzycznej gazety, początkowo do jednej pełnej kolumny, z czasem być może do dwóch kolumn. Według badania czytenictwa prasy wśród menedżerów, to jest badania PRO, czytelnictwo “Parkietu” w ostatnio przeprowadzonej fali w marcu br. wyniosło 2,92 proc. (wskaźnik: ZCS – zasięg w cyklu sezonowym). (KP)