Zagranica

Stabilne wydatki na reklamę w Wlk. Brytanii

W pierwszym kwartale 2012 roku wydatki na reklamę w Wlk. Brytanii wzrosły o 1,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Prognozy analityków brytyjskiego rynku reklamowego zakładają, że wydatki reklamowe w Wlk. Brytanii w 2012 roku wzrosną o ok. 2,5 proc. w porównaniu z 2011 i osiągną pułap 16,8 mld funtów. Projekcje na 2013 są jeszcze bardziej optymistyczne i zakładają osiągnięcie pułapu 17,4 mld funtów.

Najwięcej w porównaniu z IQ 2011 w Wlk. Brytanii w analogicznym okresie tego roku wzrosły wydatki na reklamę on-line – 11,1 proc. W IQ 2012 wzrosły także wydatki na reklamę radiową – o 6,9 proc., reklamę kinową – o 9,5 proc., oraz na outdoor – 3,1 proc. W omawianym okresie wyraźnie spadły wydatki na reklamę prasową – o 10,0 proc.

 

(BrandRepublic)