Kraj

Netia odwołuje się od uchwały Komisji Etyki Reklamy

Operator nie zgadza się z decyzją zespołu orzekającego, który uznał, że reklama Telewizji Osobistej narusza normy Kodeksu.

Zdaniem zespołu reklama emitowana na przełomie 2011 i 2012 r. wprowadza w błąd odbiorców i nadużywa ich zaufania. Według zespołu takie działania prowadzone są wbrew dobrym obyczajom i w oderwaniu od poczucia odpowiedzialności społecznej.

Netia w swoim odwołaniu odnosi się do poszczególnych zarzutów formułowanych przez skarżącego, m.in. do tego, że reklama przekazywała komunikat o tym, że korzystanie z produktu nie wymaga zawierania umowy z Netią. Na zarzut, że widz może być przekonany, że dzięki Netii będzie mógł oglądać telewizję poza domem na urządzeniach przenośnych bez konieczności podejmowania zobowiązań wobec operatora lub posiadania odpowiedniego sprzętu umożliwiającego połączenie z siecią, Netia odpowiada: “nie znajduje podstaw posługiwanie się przez Zespół Orzekający wzorcem konsumenta, który nie ma jakiejkolwiek świadomości oraz elementarnej wiedzy dotyczącej funkcjonowania internetu stacjonarnego, jaki i mobilnego. (…) Wydawcy gazet, informując o dostępności ich wydawnictw na stronach WWW lub tabletach, nie informują o konieczności posiadania dostępu do internetu. (…) Tak samo oczywistym jest, że do uruchomienia samochodu potrzebne jest odpowiednie paliwo, czego producenci samochodów nie komunikują, chociaż zazwyczaj pokazują samochody w czasie jazdy”.

Po wpłynięciu odwołania do Komisji Etyki Reklamy zbiera się zespół odwoławczy. Jeśli stwierdzi, że zaistniały nowe fakty lub istnieją dowody (nieznane zainteresowanej stronie w dniu podjęcia uchwały), które wskazują na słuszność i zasadność odwołania, będzie decyzje rozpatrywać. Jeśli argumenty przedstawione przez stronę zespół uzna za niewystarczające, pozostawi odwołanie bez rozpatrzenia.

Uchwała Rady Reklamy nie ma konsekwencji prawnych, ma jedynie charakter opinii, a oskarżony podmiot nie musi się do niej stosować.