Kraj

Hoop Cola zwiększa sprzedaż, chociaż mniej wydaje na reklamę

Sprzedaż marki rośnie szybciej niż rynek.

Sprzedaż Hoop Coli (Hoop Polska) w ciągu roku wzrosła o ponad 6 proc. – wynika z danych ACNielsen. Marka ta rośnie szybciej niż cały rynek napojów gazowanych typu cola, mimo że wydatki na reklamę zmniejszyła o ponad 50 proc.

Hoop Cola w kategorii napojów typu cola konkuruje głównie z markami Coca-Cola (Coca-Cola HBC) i Pepsi (Pepsi Cola General Bottlers). Jest trzecią marką na polskim rynku pod względem sprzedaży.

W ciągu roku sprzedaż Hoop Coli według Nielsena (dane MAT maj 2012) wzrosła w ujęciu wartościowym o 6,9 proc. (co dało marce  6,7 proc. udziału w całym rynku), a ilościowo – o 6,6 proc. (8,5 proc. udziału w rynku). Sprzedaż tego brandu rosła w omawianym okresie szybciej niż rynek. Kategoria napojów typu cola zanotowała wzrost na poziomie 5,7 proc. wartościowo i 2,9 proc. ilościowo.

Sprzedaż Hoop Coli rosła również szybciej niż sprzedaż konkurencyjnej marki Pepsi. Ta w omawianym okresie zmniejszyła udziały rynkowe ( sprzedaż spadła o 2,4 proc. wartościowo i 2,3 proc. ilościowo). Pisaliśmy o tym w MMP24 z dn. 28 czerwca br.

– Marka Hoop Cola była wspierana w tym roku kampanią TV “Kibic Mały” – od 16 kwietnia do końca maja – oraz spotami przed meczami Euro. Kampania była krótsza niż przed rokiem. Poza lepszą koniunkturą na rynku, sądzę, że pomogły nam rozgrywki Euro 2012 – konsumpcja w domach przed telewizorem czy w mieście. Sprzyjała nam w tym roku również dużo lepsza pogoda – mówi Patrycja Giurko, group brand manager w Hoop Polska.

W okresie od stycznia do maja br. Hoop Polska wydała na reklamę Hoop Coli 4,8 mln zł – o 52,5 proc. mniej niż rok wcześniej (dane Kantar Media).

W  tym roku marketer nie miał zimowej kampanii na początku roku, a produkt reklamował jedynie wiosną. Jak mówi Giurko, i ta kampania była zdecydowanie krótsza niż rok wcześniej ze względu na Euro 2012 i kampanię konkurencyjnej marki, czyli Coca-Coli. Reklamy Hoop Coli w czerwcu wyemitowano jedynie trzy razy – po jednej przed każdym polskim meczem.