Debiut Muller Quaker Dairy przewidywany jest na amerykańskim rynku pod koniec bieżącego miesiąca. Koncern powierzył kreację i strategię należącej do Grupy Omnicom agencji Juniper Park, zakupem mediów zajmie się dom OMD.
Początkowo Muller Quaker wprowadzi w USA trzy odmiany jogurtów, obecnie na opakowaniach logotypy PepsiCo i Muller będą prezentowane oddzielnie, przy czym logo niemieckiego marketera ma nieznacznie dominować.
W początkowej fazie kampania ze sloganem “The European for Yummy” obejmie telewizję, prasę, online oraz uliczny sampling.
Kategoria jogurtów należy do najszybciej rosnących na amerykańskim rynku FCMG – według danych SymphonyIRI (nieobejmujących sieci Walmart) sprzedaż jogurtów w USA w okresie 15 kwietnia 2011 – 15 kwietnia 2012 wzrosła o 8 proc.
Kilka lat wcześniej PepsicCo spółkę o analogicznej strukturze jak z firmą Muller utworzyło z jedną z firm w Arabii Saudyjskiej oraz dokonało akwizycji największego producenta mleczarskiego na terenie Rosji – firmy Wimm-Bill-Dann.
(Adage.com)