Zagranica

PepsiCo debiutuje w nowej kategorii produktowej

Koncern PepsiCo utworzył wraz z niemiecką marką Müller spółkę joint venture o nazwie Muller Quaker Dairy i postanowił zadebiutować w kategorii jogurtów.

Debiut Muller Quaker Dairy przewidywany jest na amerykańskim rynku pod koniec bieżącego miesiąca. Koncern powierzył kreację i strategię należącej do Grupy Omnicom agencji Juniper Park, zakupem mediów zajmie się dom OMD.

Początkowo Muller Quaker wprowadzi w USA trzy odmiany jogurtów, obecnie na opakowaniach logotypy PepsiCo i Muller będą prezentowane oddzielnie, przy czym logo niemieckiego marketera ma nieznacznie dominować.

W początkowej fazie kampania ze sloganem “The European for Yummy” obejmie telewizję, prasę, online oraz uliczny sampling. 

Kategoria jogurtów należy do najszybciej rosnących na amerykańskim rynku FCMG – według danych SymphonyIRI (nieobejmujących sieci Walmart) sprzedaż jogurtów w USA w okresie 15 kwietnia 2011 – 15 kwietnia 2012 wzrosła o 8 proc.

Kilka lat wcześniej PepsicCo spółkę o analogicznej strukturze jak z firmą Muller utworzyło z jedną z firm w Arabii Saudyjskiej oraz dokonało akwizycji największego producenta mleczarskiego na terenie Rosji – firmy Wimm-Bill-Dann.

(Adage.com)