– Cieszymy się z dużej liczby zgłoszeń, ale cieszymy się przede wszystkim z dużej liczby nowych podmiotów zgłaszających prace – powiedział Paweł Tyszkiewicz, dyr. zarządzający SAR, przewodniczący komitetu. – To znaczy, że nagroda za efektywność działań komunikacyjnych jest coraz ważniejsza dla reklamodawców i coraz liczniejszej grupy agencji, które zgłaszają prace do konkursu. Znacząco wzrósł odsetek wspólnych zgłoszeń, co również pokazuje, jak ważna przy tworzeniu kampanii jest dobra współpraca pomiędzy coraz liczniejszymi, często wąsko wyspecjalizowanymi agencjami jednocześnie pracującymi dla klientów.
Prace zostały zgłoszone w 20 kategoriach (w tym dwóch nowych) i ich liczba rozłożyła się następująco: artykuły nieżywnościowe – 12, bankowość – 16, digital – 9 , e-commerce/e-services/m-commerce – 6, kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR – 9, launch – 9, leki i suplementy diety – 9, limited budget – 9, long term marketing excellence – 7, media – 2, media idea – 4, napoje – 10, pro bono – 5, promocja miejsc i wydarzeń oraz sponsoring kultury i sportu – 5, retail (sklepy/sieci handlowe) – 3, środki trwałe – 12, telekomunikacja – 6, ubezpieczenia i inwestycje – 3, usługi – 5, żywność – 5.
– Nowe w tegorocznych zgłoszeniach, tak na pierwszy rzut oka, jest to, że agencje więcej miejsca poświęcają opisaniu i przedstawieniu, jak kreatywny pomysł na kampanię jest dopasowany i spójny z opracowaną strategią oraz jak wspólnie z zakupionymi czy pozyskanymi mediami odpowiada na konkretne potrzeby klienta. Ten trend światowy bardzo silnie podkreślany był w tym roku w Cannes przez największych reklamodawców, takich jak GM, Unilever, P&G, Coca-Cola – powiedziała Anna Zimecka, szef biura konkursowego, które przegląda i czyta wszystkie nadesłane prace.
Tegorocznym przewodniczącym jury Effie jest Grzegorz Wójcik, dyrektor ds. korporacyjnych MIH Internet Europe (część grupy Naspers). Jury złożone z 85 marketerów pod opieką 5 przewodniczących grup jurorskich rozpoczyna obrady online 20 lipca.