Kraj

Aegis w Polsce ma zachować marki

Przejęcie Aegis przez Dentsu ma nie mieć wpływu na aktywa polskiego oddziału.

Dentsu, jedna z największych sieci reklamowych, stała się wczoraj właścicielem grupy Aegis. W wyniku transakcji przejmie także polskie struktury Aegis, w tym m.in. Carat Polska, Vizeum Polska, ACT Europe, Hypermedia Isobar. Wartość globalnej transakcji wyniesie 3,16 mld funtów. Jak tłumaczy James Macey White z agencji Tulchan Communications LLP reprezentującej Aegis, Dentsu zobowiązał się utrzymać wszystkie marki podmiotów działających w ramach sieci Aegis. Dodaje także, że w wyniku przejęcia nieprzewidywane są redukcje w zespołach firm.

Według tegorocznego raportu “Advertising Age” dotyczącego globalnego rynku sieci reklamowych Dentsu zajęło 5. miejsce z wynikiem skonsolidowanych przychów 4,06 mld dol. za 2011 r., a Aegis 8. pozycję – 1,82 mld dol.

wsp. Maciej Florek.