Kraj

Polski oddział domu mediowego Media Insight zmieni nazwę na Maxus

Holding WPP Group podjął decyzję o utworzeniu trzeciej po Mediaedge:cia i MindShare sieci domów mediowych o nazwie Maxus. W Polsce...

Holding WPP Group podjął decyzję o utworzeniu trzeciej po Mediaedge:cia i MindShare sieci domów mediowych o nazwie Maxus. W Polsce w jej skład ma wejść dom mediowy Media Insight. Rozmowy z przedstawicielami grupy na temat planowanych zmian w polskim oddziale mają rozpocząć się jeszcze w tym miesiącu. Jego przedstawiciele wstrzymują się od komentarza w tej sprawie. Dom mediowy Media Insight został zarejestrowany w połowie 2002 r. Powstał z inicjatywy agencji reklamowych J. Walter Thompson/Parintex oraz Gruppa 66/Ogilvy. Najważniejszym klientem Media Insight jest PKN Orlen. W 2003 r. agencja skoncentrowała się przede wszystkim na powiększaniu portfolio klientów. Dom zdobył budżety dotyczące planowania i zakupu mediów dla firm: Dolissos (szczepionka homeopatyczna), OSP Polpager (telefonia Sferia), Telegate Polska (marka Telepin), Veka (profile okienne). Nowe budżety stanowiły 40 proc. w przychodach agencji. Obecnie zespół Media Insight liczy sześć osób. Wiadomo, że pierwsze oddziały Maxus zostaną uruchomione w regionie Azji i Pacyfiku. W skład nowej sieci wejdą grupy domów mediowych Maximize i Motivator silnie reprezentowane w regionie Azji oraz Media Insight prowadząca działalność operacyjną na terenie Europy. Maxus ma być strukturą niezależną od MindShare i Mediaedge:cia i bezpośrednio podlegać Group M, która jest odpowiedzialna za całość działań mediowych WPP Group na świecie. (PM, “BrandRepublic”)