Kraj

Polacy dobrze znają sponsorów polskiej reprezentacji olimpijskiej

ARC Rynek i Opinia zbadała stosunek konsumentów do igrzysk olimpijskich.

Polacy dość dobrze identyfikują sponsorów polskiej reprezentacji olimpijskiej, zwłaszcza takie marki, jak Tyskie, Orlen i Orange, wynika z raportu Sponsoring Monitor zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia. Jednocześnie część sponsorów w ogóle nie została wymieniona przez respondentów, część zaś otrzymała mniej niż 5 proc. wskazań.

 – Wiele dyscyplin sportowych, w których Polacy będą rywalizować podczas igrzysk, ma charakter niszowy, stąd też niska znajomość polskich reprezentantów. Z naszych badań wynika, że Polacy interesują się igrzyskami w Londynie, dlatego może okazać się, że wielu – do tej pory mało rozpoznawalnych sportowców – znacznie zyska na popularności. Być może również nastąpią przetasowania wśród najbardziej popularnych dyscyplin, aczkolwiek z naszych wieloletnich badań wynika, że trudno będzie jakiejkolwiek dyscyplinie zdetronizować piłkę nożną i skoki narciarskie – mówi Łukasz Mazurkiewicz z ARC Rynek i Opinia.

Badanie Sponsoring Monitor 2012 zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) w okresie od 30 kwietnia do 20 maja br.