Kraj

Radio liderem dynamiki wpływów

W pierwszym półroczu wzrosły też przychody magazynów, spadły telewizji i dzienników.

Przychody reklamowe radia wzrosły w pierwszej połowie br. o 17,7 proc. (w stosunku do analogicznego okresu ub.r.), wynika z danych cennikowych Kantar Media.

Radio zarobiło w tym czasie na reklamach 1,73 mld zł. Było jedynym kanałem komunikacji z dynamiką przekraczającą 10 proc.

Wzrost wpływów reklamowych zanotowały też magazyny. Wydatki na reklamę w nich wynosiły po sześciu miesiącach br. 1,38 mld zł i były wyższe od ubiegłorocznych o 5,5 proc.

Spadły natomiast przychody reklamowe telewizji i gazet. Wpływy reklamowe TV wyniosły 7,32 mld zł i były niższe o 0,07 proc., gazet zaś – 995 mln zł (8,5 proc. mniej).

Według Kantar Media łączne wydatki na reklamę w mediach w pierwszych sześciu miesiącach br. wzrosły o 2,1 proc., do 11,4 mld zł.