Kraj

Coca-Cola stawia na produkty typu light

Marketer zamierza nadal pracować nad innowacjami z wykorzystaniem szeregu słodzików.

W tym roku Coca-Cola Poland Services poszerzyła ofertę o trzy nowe napoje o ograniczonej lub zerowej kaloryczności.

Do obecnych już w ofercie marketera Coca-Coli Zero i Coca-Coli Light dołączyły Powerade Zero i Nestea Light, które nie zawierają cukru, oraz innowacyjna Nestea z ograniczoną o 30 proc. ilością cukru, zawierająca słodzik naturalny pochodzący z liści stewii.

Launch tego rodzaju napojów jest odpowiedzią Coca-Coli na trend health & wellness, w tym zapotrzebowanie na coraz większy wybór napojów o ograniczonej lub zerowej kaloryczności.

Jest to zgodne z globalną i europejską strategią koncernu. Obecnie dwie trzecie marek napojów należących do firmy ma warianty o zerowej lub o obniżonej kaloryczności, a produkty tego typu stanowią 30 proc. wielkości sprzedaży 140 marek firmy Coca-Cola w Europie.

– Dzięki poszerzeniu gamy produktów średnia zawartość kalorii w jednej porcji napojów gazowanych produkowanych przez Coca-Cola Europe spadła o 10 proc. w ciągu ostatnich 10 lat. Firma zamierza nadal pracować nad innowacjami z wykorzystaniem szeregu słodzików, co pozwoli jej zaoferować produkty o jeszcze niższej wartości kalorycznej, trafiające w gusta konsumentów – mówi Beata Ptaszyńska-Jedynak, public affairs & communications manager w Coca-Cola Poland Services. Dodaje, że wprowadzenie Nestea z dodatkiem słodzika naturalnego pochodzenia otrzymywanego z liści stewii jest bardzo ważną innowacją. W Europie stewia została dopuszczona do stosowania jako słodzik w produktach spożywczych w listopadzie 2011 r., czyli kilka miesięcy temu. Wyjątkiem była Francja, gdzie słodzik można stosować od 2009 r.

Polski oddział Coca-Coli nie podaje jeszcze wyników sprzedażowych swoich nowych produktów. Tłumaczy, że jest  zbyt wcześnie, aby mówić o konkretnych wynikach sprzedaży, szczególnie w przypadku Nestea Light, która trafiła na rynek w marcu br. – Jeśli chodzi o Powerade Zero dotychczasowe wyniki sprzedaży przewyższają nasze oczekiwania – twierdzi Ptaszyńska-Jedynak.

Niewykluczone, że w portfolio firmy już niebawem pojawią się kolejne innowacje produktowe.