Zagranica

Johnson & Johnson ogłosił globalny przetarg kreatywny

Przedmiotem przetargu będzie gigantyczny, szacowany na 2,6 mld dol. budżet koncernu.

Obecnie kreatywny budżet J&J obsługiwany jest przez JWT i AKQA (obydwie agencje należą do WPP), DDB i BBDO (Omnicom), Razorfish (Publicis Group) oraz Lowe i R/GA (Interpublic).

Według przedstawicieli J&J celem przetargu jest “większa konsolidacja i integracja” współpracujących z koncernem podmiotów.

W ub.r. globalne wydatki reklamowe J&J uwzględniające TV, radio, druk i internet wyniosły 2,6 mld dol., rok wcześniej były o 100 mln dol. mniejsze.

Przypomnijmy, że miesiąc wcześniej J&J ogłosił przetarg na obsługę budżetu mediowego regionu EMEA (Europe, Middle East, Africa), szacowanego na 200 mln funtów. Aktualnie budżet ten obsługiwany jest przez dom mediowy Carat.

(BrandRepublic)