Kraj

Talk Track zbada rozmowy konsumentów

Agencja marketingu rekomendacji Streetcom wprowadza nowe narzędzie badawcze.

Talk Track agencji Streetcom to badanie prowadzone dla różnych kategorii produktów w grupie docelowej. Badani będą wybierani co miesiąc z bazy ponad 220 tys. konsumentów – ekspertów Streetcom. Według agencji jest to jedyne na rynku badanie trackingowe badające rzeczywiste rozmowy konsumentów, czyli raportujące jak wymieniane są informacje o markach w rzeczywistym środowisku konsumenta, wśród jego znajomych. Program pilotażowo przeprowadzony został w grupie matek i objął odżywki dla dzieci – mleka, kaszki i gotowe dania. Znane są już pierwsze wyniki. Badanie realizowane jest metodą online.

Talk Track będzie badał wszystkie marki w danej kategorii i będzie prowadzony w comiesięcznym cyklu. Projekt ma pozwolić przede wszystkim ocenić siłę marek w kategorii i ich funkcjonowanie w komunikacji word of mouth. Klient może obserwować, w jaki sposób konsumenci rozmawiają o markach, czy są gotowi do rekomendowania ich, a także ocenić wpływ działań reklamowych na treść rozmów. Dodatkowo badanie ma pozwolić na reakcję w razie kryzysów wizerunkowych i ocenę ich skutków.

W pierwszym pilotażowym projekcie Talk Track zrealizowanym na grupie marek okazało się, że respondentki najczęściej wymieniają opinie na temat kosmetyków (97 proc.), żywności (86 proc.) oraz chemii gospodarczej (81 proc.). Połowa respondentek codziennie wymienia opinie o produktach, a aż 93 proc. kobiet przed zakupem pierwszych kosmetyków dla dziecka zapytało o opinię znajome matki. Około 94 proc. osób zadeklarowało, że w ciągu ostatniego miesiąca poleciło jakiś produkt znajomej.