Projekt zainicjowała sieć sklepów Lidl multikanałową serią reklam teaserowych, które zapowiadały pojedynek dwóch kucharzy. Okrasa i Brodnicki zostali twarzami największej dotychczas ogólnopolskiej akcji kulinarnej, która ma na celu skłonienie Polaków do gotowania w domu. Lidl deklaruje, że dostarczy konsumentom niezbędnych produktów w sieci swoich sklepów.
Akcja została zainicjowana na podstawie wyników badań wykonanych przez Homo Homini na zlecenie Lidla, które mówią, że zdecydowana większość Polaków wierzy, że domowe posiłki są zdrowsze i tańsze. Głównym założeniem projektu jest edukacja i przekonanie konsumentów, że gotowanie nie jest elitarną sztuką, ale umiejętnością, którą zdobyć może każdy.
Co tydzień przez 52 tygodnie Pascal i Okrasa będą promować dwa konkurencyjne dania, które widzowie i czytelnicy będą mogli przygotować u siebie w domu, zaopatrując się w składniki dostępne w sklepach sieci Lidl. Przepisy będą dostępne na dedykowanej stronie internetowej, równolegle w telewizji będą emitowane co tydzień nowe odsłony spotów prezentujące potyczki słowne między kucharzami.
Pierwsze reklamy teaserowe pojawiły się w radiu, na billboardach i w telewizji 16 lipca. Ostatni teaser był wyemitowany 29 lipca, a 30 lipca rusza pierwsza odsłona spotu telewizyjnego w Polsacie. Billboardy na ulicach miast będą widoczne jeszcze przez dwa tygodnie.
Za strategię i kreację działań ATL-owych oraz internetowych odpowiada agencja GPD. Jak przekazali przedstawiciele Lidla, firma odpowiada za planowanie i zakup mediów.